Η μουσική λοιπόν μοιάζει με ένα μονοπάτι το οποίο οδηγεί ένα οποιοδήποτε βίντεο στο να γίνει viral- ή trend. Σε ένα περιβάλλον στο οποίο ο ήχος ανανεώνεται διαρκώς, ποιος θα ανακαλύψει τον πιο ελκυστικό ήχο;
Να που το TikTok έρχεται και πάλι στο επίκεντρο του σημερινού blog post. Το να ανεβάσεις ένα video TikTok μου θυμίζει την εποχή που με τους φίλους μου σκηνοθετούσαμε σκετσάκια- ή αλλιώς ταινίες μικρού μήκους σαν μικροί-εκκολαπτόμενοι ηθοποιοί!
Πράγματι η υπόθεση TikTok θέλει τη σκηνοθεσία του και θέλει να αφήσεις και ελεύθερο τον εαυτό σου να «παίξει» και να χαρεί το τσαλάκωμα του.
Δίνοντας σου αρκετά “tricky» εργαλεία, η ίδια η εφαρμογή σε βάζει στη διαδικασία να δημιουργήσεις ένα σενάριο. Πολλές φορές παίρνεις την ιδέα από διάφορα viral trends-κυρίως από viral sounds. Βρίσκεσαι μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο από αμέτρητους creators– και μοιράζεσαι το κοινό στοιχείο του ότι θέλεις να δημιουργήσεις και να διασκεδάσεις.
Έδωσα πάσα στον εαυτό μου για να μιλήσω για ένα από τα βασικά features που κάνουν την κουλτούρα της πλατφόρμας TikTok τόσο ξεχωριστή!
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, σχεδόν το 90% των χρηστών του TikTok αναφέρουν ότι ο ήχος είναι αυτός που κερδίζει το παιχνίδι σε σχέση με τα υπόλοιπα social media κάνοντας την εφαρμογή, με διαφορά την πιο fun. Πράγματι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τρόπου λειτουργίας της πλατφόρμας. Εάν δοκιμάσεις να τον αφαιρέσεις, θα διαπιστώσεις πως όλο το περιεχόμενο χάνει το νόημά του. (Μια δοκιμή θα σε πείσει).
Η μουσική λοιπόν μοιάζει με ένα μονοπάτι το οποίο οδηγεί ένα οποιοδήποτε βίντεο στο να γίνει viral- ή trend. Σε ένα περιβάλλον στο οποίο ο ήχος ανανεώνεται διαρκώς, ποιος θα ανακαλύψει τον πιο ελκυστικό ήχο;
Η δημιουργία πρωτότυπων ήχων και εφέ προκαλούν τον χρήστη να ανακαλύψει και καταγράψει τον πιο ελκυστικό ήχο. Όταν ένας τέτοιος ήχος ανακαλύπτεται τότε προκαλεί εκατομμύρια χρήστες να δημιουργήσουν ένα βίντεο χρησιμοποιώντας ως άξονα-soundtrack αυτό. And that’s how is going on and on από τη μια άκρη της γης στην άλλη!
«Ο καθένας στην ηχητική βιβλιοθήκη του»
Όπως είπαμε η μουσική/ο ήχος/το ηχητικό εφέ ως βασικό feature του TikTok ευθύνεται κατά κύριο λόγω για το viral και αυτό γιατί συνδέεται μοναδικά με την επιρροή. Το TikTok επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν περιεχόμενο με διάφορους ήχους, συμπεριλαμβανομένων των αγαπημένων τους δημοφιλών τραγουδιών καθώς και ηχογραφημένων κομματιών, κάτι που σε πλατφόρμες όπως το Facebook & το Instagram δεν γίνεται διότι κάθε φορά που ανεβάζεις ένα βίντεο με κάποιο γνωστό κομμάτι αυτό κόβεται αυτόματα λόγω πνευματικών δικαιωμάτων (αυτό συμβαίνει διότι το fb & insta έχουν ένα πιο σύνθετο σύστημα όσον αφορά τα πνευματικά δικαιώματα). Στο TikTok όμως έχεις στη διάθεσή σου μια βιβλιοθήκη από την οποία είσαι ελεύθερος να χρησιμοποιήσεις όποιον ήχο θέλεις «κομμένο» και «ραμμένο» στα μέτρα του video που θέλεις να δημιουργήσεις.
Αν και είναι τεχνικά εφικτό να ανεβάσεις έναν ήχο TikTok στα Instagram Reels, συνήθως δεν ενδείκνυται. Αντ’ αυτού είναι καλύτερο να περιορίζεται κανείς στη μουσική που βρίσκει στη βιβλιοθήκη ήχου του Instagram και να κάνει λίγη υπομονή. Οι τάσεις του TikTok εμφανίζονται συνήθως στα Reels μερικές εβδομάδες αργότερα.
Πνευματικά δικαιώματα
Φυσικά το TikTok δεν αφήνει εκτεθειμένο το κομμάτι των πνευματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών. Ένα research στο κομμάτι της νομιμότητας του TikTok θα βοηθήσει σημαντικά στη δημιουργία επιτυχημένου περιεχομένου (ειδικά στην αποφυγή παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων).
Προφανώς υφίστανται εμπορικοί περιορισμοί μουσικής οι οποίοι σχετίζονται με τα πνευματικά δικαιώματα και κυρίως στην εύρεση ήχων για λογαριασμούς TikTok Business/ επαγγελματικών λογαριασμών δηλαδή, μια διαδικασία η οποία μπορεί να είναι δύσκολη όχι όμως αδύνατη. Τα καλά νέα είναι πως οτιδήποτε φέρει την ένδειξη “πρωτότυπος ήχος” στο TikTok είναι διαθέσιμο για τα εταιρικά προφίλ.
Από τον Φεβρουάριο του 2023, οι επιχειρηματικοί λογαριασμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το “Sounds for Business” του TikTok, μια βιβλιοθήκη με 10 προκαθορισμένους εμπορικούς ήχους για την τροφοδοσία οργανικού και επί πληρωμή περιεχομένου.
Αυτοί οι ήχοι, που επισημαίνονται στην εφαρμογή του TikTok ως “πρωτότυπος ήχος”, μπορούν να αποτελούνται από remix υπαρχόντων τραγουδιών, voiceovers έως και απλά τυχαίους θορύβους.
Commercial Music Library
Η Commercial Music Library, ή CML, είναι μια συλλογή με πάνω από 500.000 ήχους παγκοσμίως, που προέρχονται από ανερχόμενους καλλιτέχνες και κορυφαίους οίκους μουσικής σε διάφορα στυλ και είδη. Όλοι οι εμπορικοί ήχοι στο CML έχουν εκ των προτέρων εκκαθαριστεί για εμπορική χρήση στην πλατφόρμα TikTok, επομένως οι χρήστες του TikTok δεν χρειάζεται να περάσουν από την διαδικασία απόκτησης αδειών μόνοι τους, πράγμα το οποίο κάνει την πλατφόρμα άκρως λειτουργική!
Το CML διαθέτει Commercial Sounds τόσο με- όσο και χωρίς στίχους σε κάθε είδος από ροκ, hip-hop, ηλεκτρονική και λαϊκή μουσική και εμπλουτίζεται καθημερινά, επομένως σίγουρα στην επόμενη καμπάνια σου δεν κινδυνεύεις να ξεμείνεις από επιλογές soundtrack.
Γεμάτη με κάθε τραγούδι, κλιπ ήχου, remix και πρωτότυπο ήχο που υπάρχει στην πλατφόρμα, η βιβλιοθήκη ήχων TikTok είναι οργανωμένη ανά είδος, δημοτικότητα και τάσεις.
Ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει την Εμπορική Μουσική Βιβλιοθήκη/ CML;
Η Εμπορική Μουσική Βιβλιοθήκη είναι για χρήστες του TikTok που χρησιμοποιούν το TikTok για σκοπούς marketing, διαφήμιση, χορηγίες, εγκρίσεις ή δημοσιότητα, συμπεριλαμβανομένων των επίσημων λογαριασμών επωνυμίας, των συνεργατών και των δημιουργών προώθησης, ΜΚΟ και κυβερνητικών οργανισμών. Μπορεί επίσης κανείς να χρησιμοποιήσει την Εμπορική Μουσική Βιβλιοθήκη για οργανικό και επί πληρωμή περιεχόμενο.
Επί του παρόντος, η Εμπορική Μουσική Βιβλιοθήκη είναι διαθέσιμη παγκοσμίως.
Οι ήχοι της Commercial Music Library είναι διαθέσιμοι στη βιβλιοθήκη TikTok Sounds για όλους τους χρήστες. Όλοι οι ήχοι στην Εμπορική Μουσική Βιβλιοθήκη έχουν άδεια χρήσης παγκοσμίως και είναι διαθέσιμοι για απεριόριστη χρήση στο οικοσύστημα του TikTok.
Υπάρχει και η περίπτωση προσθήκης ήχου στα βίντεο που ο δημιουργός χρησιμοποιεί έναν viral ήχο και προσποιείται ότι μιλάει ή τραγουδάει ο ίδιος συγχρονίζοντας την ομιλία ή το τραγούδισμα του πάνω σε αυτό. Πρόκειται για το Lip Synk: Είναι δηλαδή όταν προσποιείσαι ότι τραγουδάς ή μιλάς ακριβώς επάνω στον ηχογραφημένο ήχο.
Για να προσθέσεις ήχο σε ένα βίντεο TikTok:
Μπαίνεις στη βιβλιοθήκη ήχων TikTok, αποθηκεύεις ένα τραγούδι που χρησιμοποίησε άλλος δημιουργός ή διαφορετικά δημιουργείς τον δικό σου ήχο TikTok.
Μπορείς να περιηγηθείς στην βιβλιοθήκη του TikTok αναζητώντας για παράδειγμα μουσική ανά είδος ή κάνοντας κλικ στο New Released για να δεις τις τελευταίες προσθήκες.
Η πρόσβαση στη Βιβλιοθήκη Ήχων γίνεται με το κλικ στο εικονίδιο “+” στο κέντρο της γραμμής πλοήγησης στο κάτω μέρος της αρχικής οθόνης σου.
Στο επάνω μέρος της οθόνης σου, θα δεις ένα εικονίδιο μιας μουσικής νότας με την επιλογή προσθήκης ήχου.
Εάν γνωρίζεις ήδη ποιο τραγούδι θέλεις να προσθέσεις, μπορείς απλώς να γράψεις το όνομα του τραγουδιού στη γραμμή αναζήτησης στη σελίδα Discover του TikTok και να κάνεις κλικ στο Sounds.
Αποθήκευση τραγουδιού που χρησιμοποίησε άλλος δημιουργός
Ξέρεις ποιο τραγούδι θέλεις αλλά δεν θυμάσαι ούτε το όνομα του ούτε και του καλλιτέχνη; Μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση σε αυτό μέσω ενός βίντεο TikTok που το χρησιμοποιεί. Όπως επίσης και στη σελίδα For You μπορείς να βρεις το τραγούδι που άκουσες σε ένα από τα βίντεο.
Σε αυτήν την περίπτωση, κατά την αναπαραγωγή του βίντεο, μπορείς απλώς να πατήσεις στον ήχο και θα μεταφερθείς στη σελίδα ήχου. Στη συνέχεια, εάν είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις την εγγραφή αμέσως, μπορείς να κάνεις κλικ στο «Χρήση αυτού του ήχου». Εναλλακτικά, μπορείς να το αποθηκεύσεις στα αγαπημένα ώστε να το χρησιμοποιήσεις σε μεταγενέστερο στάδιο.
Τι είναι Original Sound στο TikTok;
Όταν ηχογραφείς ένα τραγούδι στο TikTok χρησιμοποιώντας την φωνής σου μόνο, το αποτέλεσμα είναι ένα πρωτότυπο κομμάτι. Πρωτότυπος ήχος είναι και το να μιλάς απλά πάνω στην εγγραφή (voiceover) ή όταν ηχογραφείς μια φωνή μετά το γύρισμα πάνω στο βίντεο.
Μπορείς να επεξεργαστείς τον αρχικό σου ήχο, χρησιμοποιώντας τα πάνελ στο κάτω μέρος και στη δεξιά πλευρά της οθόνης σου. Μπορείς, για παράδειγμα, να παίξεις με τα φωνητικά εφέ ή να «πειράξεις» την ταχύτητα του ήχου επιταχύνοντας ή να επιβραδύνοντας τον αναλόγως τις ανάγκες του εκάστοτε βίντεο.
Original vs. Official sounds
Engagement
Η επιλογή του κατάλληλου-σωστού ήχου είναι πολύ σημαντική για τους δημιουργούς περιεχομένου που θέλουν να αυξήσουν το επίπεδο της αφοσίωσης τους με το κοινό-στόχο τους. Η δημιουργία ενός ολοκαίνουργιου ήχου μπορεί να προσελκύσει περισσότερο κοινό.
Καθορισμός trend
Το να γίνει viral ένας ήχος από μόνος του μπορεί επίσης να είναι ευεργετικό για έναν δημιουργό που θέλει να επεκτείνει την επιρροή του. Συχνά, οι ήχοι φέρουν μαζί τους το αρχικό πλαίσιο στο οποίο χρησιμοποιήθηκαν, προκαλώντας ορισμένα συναισθήματα ή εμπειρίες. Με τη σειρά τους, άλλοι χρήστες μπορούν να αναπαράγουν, να προσθέσουν τις δικές τους ιδέες και αυτοσχεδιασμούς ή ακόμα και να επανεφεύρουν εντελώς αυτούς τους ήχους στα δικά τους βίντεο! Κάθε επόμενο βίντεο φέρει στη συνέχεια το όνομα χρήστη του αρχικού δημιουργού ήχου κατά τη δημοσίευση και μπορεί να δώσει στον δημιουργό πρόσθετη έκθεση άρα και αναγνωσιμότητα.
Διαφήμιση
Η αξιοποίηση της δύναμης του ήχου δεν αφορά μόνο τους creators. Επειδή οι πρωτότυποι ήχοι σου επιτρέπουν να τους δώσεις όποιο όνομα θέλεις οι διαφημιστές, οι μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν πρωτότυπους ήχους για σκοπούς επωνυμίας. Καθώς ο ήχος χρησιμοποιείται ξανά και ξανά από διαφορετικούς δημιουργούς με την πάροδο του χρόνου, ο αρχικός διαφημιστής βλέπει μια δυνητικά απεριόριστη πηγή marketing. Η χρήση από τους mega-influencers είναι εξαιρετικά ισχυρή, καθώς οι κορυφαίοι δημιουργοί βλέπουν εκατομμύρια καθημερινές προβολές κατά μέσο όρο.
Το TikTok επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν όλα τα παραπάνω εντός εφαρμογής, ώστε η διαδικασία να είναι απλοποιημένη. Δημιουργώντας έναν νέο ήχο, έχεις τον δικό σου ήχο για επαναχρησιμοποίηση (ή για να επαναχρησιμοποιήσεις με άλλους χρήστες) σε όσα βίντεο θέλεις!
Tik Tok Sound Tips
Τα νούμερα πάντα λένε μια πραγματική ιστορία:
Όταν θέλεις να χρησιμοποιήσεις ήχους που ήδη υπάρχουν στη βιβλιοθήκη του TikTok, αφιέρωσε λίγο χρόνο για να δεις τι λένε τα νούμερα για αυτόν. Πόσα βίντεο έχουν ήδη χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο ήχο; Προστέθηκαν πρόσφατα; Εξακολουθεί να αποτελεί trend;
Sound Title:
Το branding και η περισσότερη έκθεση είναι δύο περιπτώσεις που επωφελούνται εξαιρετικά από τη δημιουργία πρωτότυπου ήχου. Όταν δημιουργήσεις τον δικό σου ήχο, μην ξεχάσεις να του δώσεις τον δικό του τίτλο με τον οποίο θα ταξιδέψει στο TikTok.
Εγγραφή φωνής ή vlog
Το Voiceovers είναι ένα από τα κορυφαία TikTok features και χρησιμοποιώντας το μπορείς να αποκτήσεις περισσότερους οπαδούς. Πρόκειται για την αφήγηση που μπορείς να κάνεις στα βίντεο σου. Η πραγματικότητα έχει δείξει ότι τέτοιου είδους βίντεο προσελκύουν αρκετό κοινό και αποτελούν trend.
Πώς κάνεις block σε ένα TikTok Sound;
Από την άλλη πλευρά σίγουρα σου έχει τύχει να βαρεθείς τόσο πολύ έναν ήχο TikTok που θέλεις να τον αποκλείσεις από τη σελίδα For You!
Ο αλγόριθμος είναι εδώ για σένα!
Όταν βλέπεις ένα τέτοιο βίντεο, μπορείς απλά να πατήσεις παρατεταμένα την οθόνη σου μέχρι να εμφανιστεί το αναδυόμενο μενού. Επέλεξε “Δεν ενδιαφέρομαι” και το σύμπαν του αλγόριθμου θα συνωμοτήσει ώστε να μην εμφανιστεί-αν όχι ποτέ ξανά-τουλάχιστον όχι με την ίδια συχνότητα μπροστά σου.
Θυμήσου ότι το περιεχόμενο σου δεν γίνεται να αρέσει σε όλους. Αυτό δεν πρέπει να σε σταματάει από τη δημιουργική διαδικασία του να φτιάχνεις τα δικό σου video TikTok. Παρατήρησε μάθε και πειραματίσου. Κάνε όλα αυτά τα ερεθίσματα που μπορείς να έχεις μέσα στη συγκεκριμένη πλατφόρμα να λειτουργήσουν υπέρ σου!
Με τη δύναμη του «πρωτότυπου ήχου»
Φτιάξε τον δικό σου!