H Viospiral είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες με ιστορία 50 ετών.
Μια οικογενειακή επιχείρηση, που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της από τους αδερφούς Νατσακάκου, σε μια μικρή αποθήκη το 1974 και σήμερα αποτελεί μια σπουδαία ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής με εξαγωγές σε παγκόσμιο επίπεδο, αποκλειστικές συνεργασίες εμπορίας μεγάλων διεθνών οίκων και ένα δίκτυο που μετρά περισσότερα από 1500 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Content Creation
Όταν ξεκίνησε η συνεργασία μας, κληθήκαμε να δημιουργήσουμε την ταυτότητα της ψηφιακής παρουσίας της εταιρείας, μιας και μέχρι τότε το brand name είχε σχεδόν μηδαμινή παρουσία στον ψηφιακό κόσμο. Το μεγάλο στοίχημα ήταν να δημιουργηθεί ένα ισχυρό digital brand id που θα μπορούσε να συγκεράσει το κύρος της εταιρείας με τη σύγχρονη γλώσσα επικοινωνίας.
Το πρώτο βήμα ήταν να κανατονήσουμε πρώτα εμείς οι ίδιοι το υπόβαθρό της για να μπορέσουμε να αποκωδικοποιήσουμε την ταυτότητα, την ιστορία, τη θέση και τη φιλοσοφία της εταιρείας: συνεντεύξεις με τους ιδρυτές και την επόμενη γενιά ηγεσίας, τα παιδιά τους, που ανέλαβαν την τελευταία δεκαετία τα ηνία, μελέτη της τεχνικής γλώσσας, επιτόπιες επισκέψεις στα διαφορετικά τμήματα της εταιρείας και συζήτηση με τους επικεφαλής τους, συλλογή φωτογραφικού υλικού, μελέτη του αρχειακού υλικού.
Και αφού αυτή η προκαταρκτική μα δομικής σημασίας διαδικασία μας έδωσε όλη την πληροφορία που χρειαζόμασταν για να κατανοήσουμε το νέο μας συνεργάτη, το δεύτερο βήμα που χρειαζόταν να γίνει αφορούσε στη χαρτογράφηση του κοινού στο οποίο καλούμαστε να απευθυνθούμε.
Καταστήματα διάθεσης υδραυλικών προϊόντων, επαγγελματίες που σχετίζονται με τον κλάδο των υδραυλικών και της οικοδομικής ανέγερσης και καταναλωτικό κοινό που ενδιαφέρεται για αγορές τέτοιου είδους. Αυτό είναι το “δέντρο” του κοινού, στο οποίο καταλήξαμε.
Εάν κάνεις ένα γρήγορο search για τους όρους “content creation” θα βρεις παντού τη φράση: Content is the king. Cliche; Ναι, αλλά διόλου τυχαίο!
Ποιοτικό περιεχόμενο είναι εκείνο που κάνει match με την ταυτότητα του brand και φωτίζει πολύπλευρα τα σημεία αναφοράς του, είναι interactive, συμβατό με την επικαιρότητα, δημιουργεί ερωτήσεις και τις απαντάει την ίδια στιγμή, είναι ενδιαφέρον και πάντα ενημερωμένο και χάρη σε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά δημιουργεί την ψηφιακή σφραγίδα του brand.
Χμ, και πώς το πετύχαμε αυτό στην Viospiral;
Διαβάστε ένα Blog post της Modea
Δημιουργήσαμε εξ αρχής συγκεκριμένα guidelines και μπήκαμε “στη μάχη”:
Μηνιαίες φωτογραφίσεις, videoshootings, live αναμεταδόσεις από τα trainings και τις εκδηλώσεις που διοργανώνει η εταιρεία σε καταστήματα συνεργατών της (ναι, ο νομαδισμός είναι μέρος της δουλειάς μας κι έτσι ταξιδεύουμε μαζί τους σε όλη την Ελλάδα όταν είναι απαραίτητο- ένα story είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό upload).
Έτσι, σεβόμενοι την ταυτότητα που θέλει να διατηρήσει η εταιρεία, ισορροπήσαμε ανάμεσα στα σύγχρονα trends και μια λειτουργική γλώσσα επικοινωνίας. Τηρήσαμε τους κανόνες της αισθητικής και χρονικής συνέπειας και καταφέραμε να πετύχουμε τον αρχικό σκοπό μας: να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη, ισχυρή digital εικόνα που διατηρεί το ενδιαφέρον του ετερογενούς κοινού της και έχει μια σταθερή, ανοδική πορεία απήχησης.
Performance Ads
Η δεύτερη πρόκληση ήρθε όταν το Performance Marketing εντάχθηκε στο Digital Stategy για λόγους σωστής στρατηγικής προβολής του brand.
To challenge ηταν πώς θα περνούσαμε στη διαφημιστική παρουσία με μια δυναμική καμπάνια που θα υποστήριζε επικοινωνιακά με αρμόζοντα τρόπο το “βάρος” του ονόματος του brand. Η απάντηση βρέθηκε στα “baby steps” από τα οποία έπρεπε να ξεκινήσουμε ώστε να στηθεί σωστά το θεμέλιο του επικοινωνιακού μας οικοδομήματος. Όταν στοχεύεις στη θέα του ρετιρέ, πρέπει πρώτα σιγουρευτείς ότι οι βάσεις της πολυκατοικίας είναι γερές, σωστά;
Εν αρχή ην… η ανάπτυξη της οργανικής απήχησης! Μοιάζει οξύμωρο, αλλά ναι, για μια ισχυρή διαφημιστική απήχηση είναι ζωτικής σημασίας το brand να έχει κερδίσει πρώτα μια αξιοπρεπή παρουσία στον digital κόσμο μέσω της οργανικής απήχησης. Δημιουργήσαμε, λοιπόν, μια σημαντική ροή περιεχομένου, τροφοδοτήσαμε τα κανάλια επικοινωνίας, αναπτύξαμε μια πρώτη βάση κοινού και ήμασταν έτοιμοι για να δώσουμε στις μηχανές των διαφημιστικών εργαλείων το απαραίτητο καύσιμο.
Επικοινωνία & εξωστρέφεια
Έχουμε τρεις βασικές ομάδες στόχου, οι οποίες άλλοτε συνυπάρχουν, άλλοτε εναλλάσσονται και άλλοτε αποκτούν υποκατηγορίες: Βrand awareness, ταύτισή της Viospiral με τα μεγάλα brand του εξωτερικού, με τα οποία συνδέεται με σχέση αποκλειστικής αντιπροσωπείας για την Ελλάδα και την Κύπρο και προώθηση των new drops.
Για να γίνει αυτό, δημιουργήθηκε και πάλι ένα ετήσιο διαφημιστικό ημερολόγιο, βασισμένο στη μελέτη των αναγκών, της επικαιρότητας και των αιτημάτων που αφορά το κοινό της Viospiral και οι διαφορετικοί στόχοι διαμοιράστηκαν μέσα στο χρόνο, αφού πρώτα έγινε το απαραίτητο budget estimation.
To Digital ecosystem κάθε brand αποτελεί μια ο΄λότητα και ως τέτοια την αντιμετωπίζουμε στην B2Square. Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφημίσεις όταν το online περιεχόμενο δεν είναι ανάλογο του περιεχομένου και του σκοπού των διαφημίσεων. Το κάθε εργαλείο που τίθεται στην υπηρεσία της επικοινωνίας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της προβολής και της εξωστρέφειας το οποίο μπορεί να ανήκει είτε στην online είτε στην offline επικοινωνιακή φαρέτρα. Η online & offline επικοινωνία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Ο ένα τύπος επικοινωνίας δίνει υπεραξία στον άλλο τύπο και το αντίστροφο. To online αποτύπωμα οφείλει να συνάδει με την παραδοσιακή ή offline ταυτότητα και αυτό γιατί εκτός από τη web παρουσία, υπάρχει και η πραγματική, η ανθρώπινη πλευρά των εταιρειών που πάντα αγκαλιάζει και “επιβεβαιώνει” την υψηλή ποιότητα του online περιεχομένου. Μ’ αυτόν τον τρόπο, αποφεύγουμε το απρόσωπο και το δυσπρόσιτο προφίλ μια εταιρείας που δύσκολα θα πλησιάσει κάποιος.
Στο consulting που είναι αναπόσπαστο κομμάτι των υπηρεσιών μας, συζητώντας καταλήξαμε στη συμμετοχή της Viospiral σε εκθέσεις που εκφράζουν το brand της Viospiral και των αξιών που πρεσβεύει.
Website Redesign – Glow up
Η Viospiral είναι μια μεγάλη παραγωγική εταιρεία με μια σύγχρονη παραγωγική μονάδα, μεγάλης επένδυσης, στην Αττική. Μεταξύ των άλλων προϊόντων που παράγει έχει δημιουργήσει και το δικό της brand μπαταριών κουζίνας και λουτρού, με την επωνυμία Modea. Η Modea είχε ήδη το δικό της website όταν ανανέλαβε η ομάδα το account της Viospiral, το οποίο χρειαζόταν “glow up”. Δεν χρειάζεται πάντα να φτιάξεις ένα νέο website όταν το παλιό μπορεί να ανανεωθεί, κάνοντας το visual id του website να μένει up to date με το brand id.