Ελευθερία Αρβανιτάκη
Έρευνα & Αποτύπωση
H δημιουργία του website ενός καλλιτέχνη είναι ένα ιδιαίτερο project. Αποτελεί το ψηφιακό αποτύπωμά της ιστορίας, της πορείας και φυσικά της τέχνης του και γι’ αυτό χρειάζεται να είναι ένα custom, μοναδικό οικοδόμημα που αντιπροσωπεύει το brand name του και φυσικά την αισθητική του.
Από τη λογοτύπηση, μέχρι τη δημιουργία του website tree, την επιλογή του υλικού και του τρόπου διανομής και προβολής του, είναι μια διαδικασία που χρειάζεται ουσιαστική και βαθιά μελέτη της προσωπικότητας κάθε καλλιτέχνη.
Στην περίπτωση της Ελευθερίας Αρβανιτάκη, αυτή η μελέτη έμοιαζε με κανονική “κατάδυση”. Είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να μας εμπιστευτεί το αρχείο της και ψάχνοντας το κατάλληλο υλικό για το website της, βιώσαμε retro στιγμές με μνήμες αναλογικής εποχής και φυσικά πολλή συγκίνηση, κρατώντας στα “χέρια” μας ένα σπουδαίο κομμάτι της νεότερης μουσικής ιστορίας της χώρας.
Η σημασία του φωτογραφικού υλικού είναι καίρια για την πραγματικά επιτυχημένη δημιουργίας ενός website.
Σίγουρα τα photobanks προσφέρουν μια εύκολη λύση, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το πρωτότυπο-μοναδικό φωτογραφικό και βιντεογραφικό υλικό. Δεν είναι τυχαίο ότι τα websites των καλλιτεχνών είναι υποδειγματικά γιατί εκτός από το websdesign και τις ιδιαίτερες development solutions που είναι απαραίτητες λόγω της φύσης του επαγγέλματός τους, οι επαγγελματικές πρωτότυπες φωτογραφίες είναι αυτές που δίνουν την καθοριστική αισθητική πινελιά στο τελικό αποτέλεσμα.
Αφού ολοκληρώσαμε τη διαδικασία της διαλογής, προχωρήσατε στην ψηφιοποίηση του υλικού, όπου αυτή ήταν απαραίτητη. Είχαμε, πλέον, διαθέσιμο στους σκληρούς μας δίσκους υλικό πολλών καρατίων και πολλών GB. Και τότε ήταν που μπήκε στη διαδικασία η έννοια του UI/UX.
Έπρεπε να βρεθεί τόσο η αισθητική όσο και η τεχνική οδός που θα μας επέτρεπε να δώσουμε στον χρήστη του website μια ολοκληρωνένη και ταυτόχρονα ευχάριστη εμπειρία πλοήγησης κατά την οποία:
Θα μπορεί να περιηγηθεί εύκολα σε ένα website με τόσο μεγάλο όγκο πληροφορίας και αρχείων, χωρίς να περιμένει στην “ουρά” του loading λόγω φόρτωσης των αρχείων,
Θα μπορεί να βρει εύκολα την πληροφορία που ψάχνει, χωρίς να χάνεται σε ένας αχανές menu,
Θα μπορεί να αντιλαμβάνεται, από το πρώτο scroll το μέγεθος της καλλιτεχνικής προσωπικότητας της Ελευθερίας Αρβανιτάκη.
Ταμίλα Κουλίεβα
Λειτουργικότητα και αισθητική
Η Ταμίλα Κουλίεβα είναι μια πολυσχιδής καλλιτεχνική προσωπικότητα με παγκόσμιες αναφορές και minimal αισθητική κουλτούρα ως προσωπικότητα.
Γενημμένη στην Ρωσία, με σπουδές στην Μόσχα, πολιτιστικές αναφορές που ανοίγουν σε ένα διεθνές εύρος, μια μεγάλη κινηματογραφική και θεατρική πορεία στην Ελλάδα και μια νέα σκηνοθετική διαδρομή να ανοίγεται μπροστά της.
Κάτι μας λέει ότι σίγουρα την έχετε απολαύσει στις τηλεοπτικές σας οθόνες ή στη θεατρική σκηνή ή έχετε ενημερωθεί για τις διεθνείς της βραβεύσεις από κάποιο δημοσιογραφικό μέσο.
Έπρεπε λοιπόν, όλες αυτές οι πληροφορίες να αποκτήσουν ένα δικό τους “σπίτι”, ένα website που συνενώνει όλα αυτά τα πολύχρωμα στοιχεία και να τα μεταμορφώνει σε κομμάτια ενός κοινού παζλ.
Εν αρχή ην η… έρευνα -ναι, δεν θα βαρεθούμε να το γράφουμε.
Χρειάστηκε να καθίσουμε πολλές ώρες στους -ευτυχώς- αναπαυτικούς καναπέδες του γραφείου μας, κάνοντας πολύωρες συναντήσεις, συζητήσεις και “ανασκαφές” στα άδυτα του αρχείου της κ. Κουλίεβα, αξιοποιώντας τη βιωμένη της εμπειρία ως οδηγό για τη διαμόρφωση του σκελετού του website.
Έχοντας στα χέρια μας υλικό- θησαυρό και μια προσωπικότητα που γνωρίζει απόλυτα το αλφάβητο της συγχρονης γλώσσας, αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τη σύγχρονη τάση του less click-more pleasure, δημιουργώντας ένα One Page Website. Χρειάζονται περίπου 3 scroll και λίγα clicks για να καταφέρει ο ψηφιακός περιηγητής να κάνει μια απολαυστική “βόλτα” στην πορεία και το έργο της.
Ευσύνοπτα και περιεκτικά, με αισθητική συνέπεια και λειτουργική ευκολία: αυτά τα references έγιναν οι οδηγοί μας κι έτσι, το tamillakoulieva.gr βγήκε στον αέρα φέροντας τον “αέρα” της πρωταγωνίστριάς του!
Γιώργος Περρής
Γέφυρα τέχνης και τεχνικής
Ο Γιώργος Περρής είναι ένας ερμηνευτής διεθνούς εμβέλειας με κοινό από όλο τον κόσμο που αναζητά τα τραγούδια του, τους σταθμούς των περιοδειών και τα καλλιτεχνικά του νέα. Χρειαζόταν ένα διαδικτυακό “τόπο” ο οποίος θα συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και με λίγα clicks θα προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε αυτές.
Απλή εξίσωση, μέχρι εδώ. Ας βάλουμε ακόμη έναν παράγοντα, γιατί είμαστε challenge lovers: με ποιο τρόπο θα μπορεί το κοινό να αγοράζει τους δίσκους τους αλλά και το merchandise material απ’ ευθείας μέσα από το Spotify Profile του;
Ναι, η πλατφόρμα του Spotify δίνει τη δυνατότητα στους καλλιτέχνες να συνδέουν το profile τους με το eshop του, βάζοντας, όμως, έναν μικρό αστερίσκο. Για να μπορέσει να γίνει αυτή η σύνδεση, χρειάζεται το eshop να είναι κατασκευασμένο στην πλατφόρμα του Shopify.
Αφού, λοιπόν, συγκεντρώσαμε όλες τις ανάγκες που ανέκυψαν, δημιουργήσαμε δύο “οικοδομήματα”: ένα σύγχρονο one-page website στα Αγγλικά και ένα eshop, το οποίο συνδέεται τόσο με το website όσο και με το Spotify Profile του Γιώργου Περρή..
Μια “βόλτα” και ένα scroll down στο georgeperris.com αρκεί για να βρείτε τις νέες του κυκλοφορίες, να ενημερωθείτε για τις πηγές εισιτηρίων των προσεχών παραστάσεών και να αγοράσετε τους δίσκους του.
Δημιουργία Shopify-eshop & διασύνδεση με το Spotify
Οι καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο όταν θέλουν να μπορούν να πωλούν online τόσο τους δίσκους τους όσο και το merchandise υλικό τους. Για το λόγο αυτό η πλατφόρμα του Spotify, τους έχει δώσει αυτή την δυνατότητα για καλύτερους δείκτες προβολής αλλά και πώλησης μέσα από την πλατφόρμα του Shopify. Αυτό συμβαίνει δημιουργώντας μια γέφυρα ανάμεσα στο Shopify – Spotify, μετατρέποντας στην ουσία το account του Spotify σε e-shop με ένα dashboard διαχείρισης και κατά συνέπεια με μια κοινή λογιστική και αποθηκευτική βάση. Ταυτόχρονα το επίπεδο του awarness εκτοξεύεται καθώς το profile του καλλιτέχνη πάει πραγματικά σε άλλο επίπεδο.
Γιώτα Νέγκα
Δομική κατασκευή
Η Γιώτα Νέγκα είναι μια σπουδαία ερμηνεύτρια που ενώνει το μουσικό στερέωμα του παρελθόντος με αυτό του μέλλοντος. Η κατασκευή του website της προέκυψε ως μια απορρέουσα ανάγκη της διενέργειας digital campaigns.
Δηλαδή, θα αναρωτηθεί κανείς, δε μπορούν να γίνουν digital campaigns εάν δεν υπάρχει website; Ναι, μπορούν. Αλλά όχι με τον σωστό τρόπο και φυσικά, όχι με το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Προχωρώντας στη φάση της κατασκευής ξεκινήσαμε την μελέτη.
Βουτιά στο αρχειακό υλικό, μελέτη της αισθητικής και της ιστορίας της, συλλογή και σταχυολόγηση των φωτογραφικών αρχείων, αναζήτηση στο αρχείο τύπου της, καταγραφή της δισκογραφίας της.
Έχοντας τα υλικά στα χέρια μας, δημιουργήσαμε ένα website που μεταφέρει την κουλτούρα της, προσφέροντας μια απολαυστική περιήγηση στην πορεία της αλλά και μια έγκυρη ενημέρωση για τα τρέχοντα καλλιτεχνικά της νέα.