Digital Footprint: Από παρουσία στο διαδίκτυο πώς πάμε; _b2square.gr
Digital Footprint: Από παρουσία στο διαδίκτυο πώς πάμε; _b2square.gr

Digital Footprint: Από παρουσία στο διαδίκτυο πώς πάμε;  

Δεν υφίσταται μαγαζί-μουσικός-επαγγελματίας-εστιατόριο-επιχείρηση κ.α. χωρίς “προσεγμένα” social media. Δε χρειάζεται να πάμε πολύ μακριά. Μια από τις πρώτες κινήσεις που κάνουμε όταν ακούμε πρώτη φορά το όνομα ενός ανθρώπου ή μιας επιχείρησης είναι να το πληκτρολογήσουμε στο fb ή to insta για να δούμε τα social του.

Σε μια εποχή που η ταυτότητα μας πλέον καθορίζεται αλλά και διαμορφώνεται σε πολύ υψηλό ποσοστό από τον ψηφιακό κόσμο, είμαστε αυτό που δηλώνουμε.

Μισό λεπτό. Υπάρχουν κάποιες λογικές παρανοήσεις στην παραπάνω πρόταση.
Τι σημαίνει “υπάρχω στον ψηφιακό κόσμο”;

Είναι σαν να έχουμε δύο οντότητες. Τη φυσική και την ψηφιακή και δεν πρόκειται για κάποιο σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά για την πραγματικότητα των ημερών μας.

Είμαστε πιο εξοικειωμένοι από ποτέ στα διάφορα οικοσυστήματα του ψηφιακού κόσμου. Δύσκολα πλέον θα βρείς άνθρωπο, brand ή επιχείρηση, που να μην έχει ψηφιακό προφίλ σε μια έστω πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κι αυτό συμβαίνει γιατί όλοι, αργά ή γρήγορα, αντιλαμβανόμαστε τη δύναμη που έχει η digital υπόσταση στην “ανάπτυξη”.

Ζούμε real time στην καθημερινότητα αλλά ταυτόχρονα ζούμε και σε ένα χωροχρόνο που αποτελείται από αλγόριθμους.

Δεν υφίσταται μαγαζί-μουσικός-επαγγελματίας-εστιατόριο-επιχείρηση κ.α. χωρίς “προσεγμένα” social media. Δε χρειάζεται να πάμε πολύ μακριά. Μια από τις πρώτες κινήσεις που κάνουμε όταν ακούμε πρώτη φορά το όνομα ενός ανθρώπου ή μιας επιχείρησης είναι να το πληκτρολογήσουμε στο fb ή to insta για να δούμε τα social του. Ειδικά αν έχει δυνατό προφίλ, τότε φτιάχνουμε σχεδόν αυτόματα μια high standard εικόνα γι’ αυτόν, το follow ωστόσο είναι σχεδόν σιγουράκι.

Εάν λοιπόν ξεκινάς το δικό σου brand (ή ήδη το τρέχεις), είτε για ψυχαγωγικό ή ερασιτεχνικά επαγγελματικό σκοπό, είτε ως αμιγώς επιχειρηματική κίνηση, θα πρέπει σίγουρα να περάσεις τη διαδικτυακή σου παρουσία από κόσκινο. Δηλαδή;

Κάνε τις εξής ερωτήσεις στον εαυτό σου:
Με ποιον τρόπο επικοινωνώ και άρα μεταφέρω αυτό που είμαι στο κοινό;
Ποια μέσα χρησιμοποιώ;
Ποιες στρατηγικές επιλέγω για να πετύχω τους στόχους μου;

Μα πριν από όλα, ποιοι είναι οι στόχοι μου;

Με τις παραπάνω ερωτήσεις θα καθορίσεις και τα πεδία στα οποία θα χρειαστεί να επικεντρωθείς και συνεπώς να επενδύσεις.

Εάν δεν έχεις δώσει απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα, καλώς σε βρήκε αυτό το blog post!

Πλήρης διαδικτυακή εικόνα σημαίνει τη συντήρηση 4 βασικών πυλώνων με συνέπεια:

Website - Ιστοσελίδα

Απαραίτητο είναι να δημιουργήσεις το διαδικτυακό σπίτι σου. Εκείνο στο οποίο μπορεί κανείς να σε βρει και να μάθει για σένα από σένα τον ίδιο. 

Ένας χώρος στον οποίο θα αναγράφονται με σαφήνεια οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρεις, αν πρόκειται για e-shop. Μέσω αυτού συστήνεσαι στο κοινό, διηγείσαι με συντομία την ιστορία σου και προσφέρεις τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας.

Social media - Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Έχεις δει σε πολλά website μικρά εικονίδια facebook- Instagram με την ένδειξη «βρείτε μας» στο πεδίο της επικοινωνίας; Αυτό είναι πολύ βοηθητικό, όταν συμβαίνει, λοιπόν. Αλλά και ανεξάρτητα από αυτό, τα social media συνδέονται άρρηκτα με την εικόνα που θέλεις να δώσεις σε εκείνον που θα σε ψάξει και θα θελήσει να αξιολογήσει αυτό που του προσφέρεις. Είτε λοιπόν είναι fb, είτε insta, είτε twitter, LinkedIn ή TikTok, αν αποφασίσεις να έχεις ένα ή και όλα όσα μπορεί να υπάρχουν, πρέπει να φροντίζεις καθημερινά για την εικόνα τους. Να τα συντηρείς και να τα «ποτίζεις» αν θέλεις αυτά να μεγαλώσουν και να σου φέρουν γόνιμους καρπούς. 

Αγαθά κοποις κτώνται -true! 
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο νούμερο ένα τρόπος αλληλεπίδρασης- ιδιαίτερα οι μικρότερες ηλικιακές ομάδες (βλέπε GenZ) θα λέγαμε ότι «γεννιούνται» μέσα σε αυτά. Χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και εύρος στη δημιουργία περιεχομένου ανάλογα με τη χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα. Ωστόσο η παρουσία σου μέσα στον κόσμο τους πρέπει να στοχεύει περισσότερο στο ποιοτικό περιεχόμενο. Η ποσότητα είναι επίσης σημαντική αλλά όχι πιο σημαντική από την ποιότητα. Η συνέπεια είναι το key-word, όμως, χρειάζεται να αξιολογήσεις το χρόνο και τις δυνατότητές σου, εστιάζοντας στο επίπεδο των δημοσιεύσεων και πρωτίστως στη χρονική σταθερότητα τους.  

Ads και Searching Engines – Διαφήμιση και Μηχανές Αναζήτησης

Τα παραπάνω αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για την διάδοση της ιδέας και της δράσης σου, ανεξαρτήτως των απώτερων σκοπών. Υπάρχουν όμως παράλληλα και πιο εξειδικευμένες μέθοδοι, οι οποίες συνδέονται άμεσα με την επιτυχία η οποία θα φέρει και το κέρδος. Έχεις δύο επιλογές, έτσι ώστε να καταφέρεις να ανταποκριθείς στο κομμάτι αυτό:

-Συστηματική εκπαίδευσή & απόκτηση εύρους γνώσεων σε επαγγελματικό επίπεδο
-Συνεργασία με έμπειρους επαγγελματίες του είδους. 

Είναι τυχαία η θέση, η σειρά εμφάνισης της ιστοσελίδας ή των λογαριασμών σου στα social media, όταν τις πληκτρολογήσει κανείς στις μηχανές αναζήτησης;

Όχι!

Υπάρχουν συγκεκριμένες μέθοδοι ανάδειξής αλλά και στρατηγικές όσον αφορά τις αναζητήσεις που έχουν κάνει και κάνουν οι διάφοροι χρήστες. Βάσει αυτών των στρατηγικών στήνονται οι διαφημιστικές και προωθητικές τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν έτσι ώστε να έχεις εσύ και το brand σου μια καλή θέση στον κατάλογο του search engine!

Μπορείς να το κάνεις και μόνος σου; 

Αν δεν σκοπεύεις να το σπουδάσεις σοβαρά, όχι  

Αυτό που μπορείς να κάνεις σε περίπτωση που δεν θέλεις να επεκτείνεις τις σπουδές σου και προς αυτόν τον κλάδο, είναι να απευθυνθείς σε ειδικό γραφείο marketing το οποίο μπορεί να αναλάβει συνδυαστικά το website building και τα διάφορα εργαλεία marketing που χρειάζονται για την πλήρη και αξιοπρεπή παρουσία σου εντός του διαδικτύου. 
Εμείς, έχουμε να σου προτείνουμε το καλύτερο aka εμάς

Interaction - Αλληλεπίδραση με το κοινό

Άφησα για το τέλος εκείνο το σημείο που εάν αγνοηθεί, θα προκαλέσει και τη σημαντικότερη επίπτωση σε όλα όσα αναφέραμε παραπάνω. Μπορεί να έχεις δώσει ψυχή και σώμα (και χρήματα) σε όλα τα προηγούμενα βήματα, εάν όμως δεν αφιερώσεις χρόνο και ουσία στο χτίσιμο και την ανάπτυξη σχέσεων με το κοινό- δηλαδή τους χρήστες, δηλαδή τους καταναλωτές σου, θα πέσεις με φόρα και πάλι στην αρχή, στο σημείο μηδέν. 

Ανταποκρίσου, απάντησε σε οποιοδήποτε σχόλιο, θετική και αρνητική κριτική, δείχνοντας έτσι ότι σε ενδιαφέρει το χτίσιμο ποιοτικών σχέσεων.

Με αυτά και με εκείνα, το σημερινό blog post έφτασε στο τέλος του και αισίως σήμερα διάβασες 927 λέξεις