Klarna
aka ευελιξία στις αγορές μεγάλων ποσών,
aka “Ψωνίστε τώρα, πληρώστε αργότερα”
aka “Άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική”
Στην πραγματικότητα η Klarna σώζει και τους millennials και όσους έχουν προσαρμοστεί στο ψηφιακό περιβάλλον όσον αφορά τις online οικονομικές συναλλαγές ανεξαρτήτως γενιάς.
Ο ρόλος της τεχνολογίας είναι να κάνει πιο λειτουργικό & απλό τον κόσμο μας. Το 2005 στην Σουηδία ιδρύθηκε μία fintech εταιρία με στόχο την διευκόλυνση των καταναλωτών στις online αγορές τους. Έτσι γεννήθηκε η Karna ( με το ροζ logo) η οποία έχει ως αποστολή να κάνει τις πληρωμές όσο το δυνατόν πιο απλές, ασφαλείς & πάνω από όλα, συμπεριληπτικές για όλους.
Σήμερα είναι η κορυφαία υπηρεσία πληρωμών & αγορών παγκοσμίως. Παρέχει έξυπνες και ευέλικτες λύσεις εξυπηρετώντας εκατομμύρια καταναλωτές και χιλιάδες εμπόρους.
Πώς;
Η Klarna προσφέρει την επιλογή της άμεσης πληρωμής, της πληρωμής μετά την παράδοση και της εξόφλησης με δόσεις, σε μια ομαλή διαδικασία αγοράς με ένα κλικ που επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές τους όταν και όπως οι ίδιοι προτιμούν.


Buy now, pay later (BNPL)
Η ενσωμάτωση της Klarna στα ηλεκτρονικά καταστήματα απλοποιεί τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, παρέχοντας μια πιο προσβάσιμη εμπειρία στους αγοραστές ακόμα και στα μεγαλύτερα ποσά.
Το μοντέλο bnpl επιτρέπει στους αγοραστές να χωρίσουν τις αγορές τους σε διαχειρίσιμες δόσεις. And that’s all!
Αυτή η ευελιξία δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές χωρίς την άμεση οικονομική πίεση, κατανέμοντας το κόστος με την πάροδο του χρόνου.
Φυσικά η Klarna δίνει προτεραιότητα στη διαφάνεια και την ασφάλεια. Με λειτουργίες όπως Pay in 4 και Pay Later, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την επιλογή πληρωμής που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους, χωρίς κρυφές χρεώσεις ή τόκους. Επιπλέον, το Buyer Protection της Klarna διασφαλίζει ότι οι αγοραστές προστατεύονται από απάτες και μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές, ενισχύοντας την αξιοπιστία σε κάθε αγορά.
Ποια είναι τα στοιχεία πρέπει να συμπληρώσω για να πληρώσω με Klarna;
Για να πληρώσει κανείς με Klarna θα χρειαστεί να δώσει τα παρακάτω στοιχεία: Ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο επικοινωνίας, email και ημερομηνία γέννησης.
Την πρώτη φορά που θα μεταφερθεί στο περιβάλλον της Klarna, θα χρειαστεί επίσης να συμπληρώσει το ΑΦΜ του για να επιβεβαιωθεί η ταυτότητα του. Η επεξεργασία όλων των πληροφοριών για τις πληρωμές γίνεται με απόλυτη ασφάλεια αφού χρησιμοποιούνται τα υψηλότερα πρότυπα προστασίας των προσωπικών πληροφοριών & των δεδομένων του χρήστη.
Με λίγα λόγια τα προφανή οφέλη της Klarna είναι:
Η ευελιξία: Δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να αναλάβουν τον έλεγχο των οικονομικών τους, προσφέροντας ευέλικτες επιλογές πληρωμής. Η Klarna εξυπηρετεί διάφορες οικονομικές συνθήκες, κάνοντας τις αγορές πιο προσιτές σε όλους (διαχωρισμός των πληρωμών ή αναβολή τους σε μεταγενέστερη ημερομηνία).
Η ευκολία: Η «ολοκλήρωση αγοράς» γρήγορα και χωρίς εμπόδια. Όλοι δυσανασχετούμε κάθε φορά που πρέπει να περάσουμε ξανά και ξανά στοιχεία χρεωστικών καρτών και έπειτα χρειάζεται να μεταφερθούμε σε πολλές οθόνες εγκρίσεων μέχρι την τελική. Μέσω της Klarna εξοικονομείται χρόνος τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους εμπόρους.
Οι αγορές χωρίς κίνδυνο: Η Klarna δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια και τη διαφάνεια, διασφαλίζοντας ότι κάθε συναλλαγή προστατεύεται. Με λειτουργίες όπως η προστασία αγοραστών και η παρακολούθηση απάτης, οι αγοραστές μπορούν να πραγματοποιούν αγορές με σιγουριά, γνωρίζοντας ότι τα προσωπικά και οικονομικά τους στοιχεία προστατεύονται από μη εξουσιοδοτημένη χρήση.
Η βελτιωμένη εμπειρία αγορών: Η φιλική προς τον χρήστη διεπαφή και οι καινοτόμες λύσεις πληρωμής δημιουργούν ένα θετικό περιβάλλον αγορών, ενθαρρύνοντας τις επαναλαμβανόμενες αγορές και ενισχύοντας την αφοσίωση στην επωνυμία.
Το μέλλον των αγορών με την Klarna
Το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να εξελίσσεται, και η μέθοδος Klarna παραμένει στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, διαμορφώνοντας το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών. Αντιπροσωπεύει μια στροφή προς μια πιο επικεντρωμένη στον καταναλωτή προσέγγιση στο εμπόριο, όπου η ευκολία και η ευελιξία είναι πρωταρχικής σημασίας. Είτε ως αγοραστής που αναζητά συναλλαγές χωρίς άγχος είτε ως έμπορος που στοχεύει να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών του η Klarna προσφέρει μια λύση που καλύπτει τις εκάστοτε ανάγκες.
Τα τελευταία χρόνια, οι παραδοσιακές μέθοδοι πληρωμής, όπως οι πιστωτικές κάρτες και τα δάνεια, αντιμετωπίζουν αυξανόμενο έλεγχο λόγω των περιορισμών και των φραγμών στην προσβασιμότητά τους. Οι πιστωτικές κάρτες απαιτούν συχνά ένα καλό πιστωτικό ιστορικό, καθιστώντας τις απρόσιτες σε άτομα με περιορισμένο ή καθόλου πιστωτικό ιστορικό, όπως φοιτητές ή νεαρούς ενήλικες. Επιπλέον, το χρέος της πιστωτικής κάρτας μπορεί να συσσωρευτεί γρήγορα, οδηγώντας σε οικονομική πίεση και μακροπρόθεσμες συνέπειες. Αντίστοιχα, τα δάνεια συνεπάγονται αυστηρά κριτήρια επιλεξιμότητας και συχνά περιλαμβάνουν περίπλοκες διαδικασίες έγκρισης, αποκλείοντας πολλά άτομα από την πρόσβαση σε βασικά κεφάλαια. Επιπλέον, η ακαμψία των χρονοδιαγραμμάτων αποπληρωμής των δανείων μπορεί να μην ευθυγραμμίζεται με τις εξελισσόμενες οικονομικές ανάγκες και προτιμήσεις των σύγχρονων καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, εναλλακτικές λύσεις πληρωμών όπως η Klarna, με έμφαση στην ευελιξία, τη διαφάνεια και τη συμπερίληψη, έχουν αναδειχθεί ως προτιμώμενες επιλογές για ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών που αναζητούν βολικούς και προσβάσιμους τρόπους διαχείρισης των οικονομικών τους.


Εκεί ακριβώς η Klarna συναντά την Gen Z
Η Klarna δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές της Gen Z να ψωνίζουν με τους δικούς τους όρους.
Ως Gen Z ορίζονται εκείνοι που γεννήθηκαν μεταξύ των μέσων της δεκαετίας του 1990 και των αρχών του 2010 και αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό τμήμα της σημερινής καταναλωτικής αγοράς. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, η Gen Z έχει μεγαλώσει σε μια εποχή ταχείας τεχνολογικής προόδου και ψηφιακής συνδεσιμότητας. Οι αγοραστικές συνήθειες της γενιάς αυτής χαρακτηρίζονται από ένα μείγμα διαδικτυακής περιήγησης, επιρροής από τα social media και προτίμησης για επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους.
Αν και για τους πιο παλιούς η ηλεκτρονικές συναλλαγές αντιμετωπίζονται με μερική καχυποψία (ακόμα) στην άλλη άκρη η Gen-Z έχει γεννηθεί θα λέγαμε γνωρίζοντας τις ηλεκτρονικές συναλλαγές όπως την «μητρική της γλώσσα». Στο περιβάλλον αυτό η άνεση και η ευελιξία κυριαρχούν. Αυτό διαμορφώνει και το μέλλον της αγοράς/του εμπορίου. Η Gen Z και όχι μόνο αναζητά καινοτόμες λύσεις που ακολουθούν τον τρόπο ζωής τους. Εκεί ακριβώς η Klarna αναδεικνύεται ως παίκτης που αλλάζει το παιχνίδι, προσφέροντας λύσεις πληρωμών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις αυτού του δυναμικού δημογραφικού στοιχείου.
Ποιες είναι οι αγοραστικές συνήθειες των Gen Z;
Η Gen-Z είναι μια ψηφιακά «έξυπνη» γενιά, με κοινωνική και οικονομική συνείδηση. Δίνει προτεραιότητα στην ευκολία, εκτιμά την αυθεντικότητα και αναζητά εξατομικευμένες εμπειρίες σε κάθε πτυχή της ζωής, συμπεριλαμβανομένων των αγορών. Με την αγοραστική δύναμη της Gen Z σε άνοδο, η κατανόηση των αγοραστικών συνηθειών της είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να κατακτήσουν αυτήν την αγορά.
Επιπλέον όμως η κοινωνική ευθύνη που χαρακτηρίζει την Gen Z την κάνει να εκτιμά τις μάρκες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους. Η δέσμευση της Klarna για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη αφορά ιδιαίτερα ένα κοινό το οποίο έχει επίγνωση του περιβάλλοντος. Προσφέροντας φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές και υποστηρίζοντας φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες, η Klarna επιδεικνύει την αφοσίωσή της στο να έχει θετικό αντίκτυπο πέρα από την απλή διευκόλυνση πληρωμών, κάνοντας έκκληση στο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης της Gen Z.
Ενσωμάτωση Κοινωνικού Εμπορίου
Η Gen Z επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις συστάσεις από influencers κατά τη λήψη αποφάσεων αγοράς. Η συνεργασία της Klarna με δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram και το TikTok επιτρέπει την απρόσκοπτη ενσωμάτωση των εμπειριών αγορών σε αυτά τα περιβάλλοντα. Αξιοποιώντας τις τάσεις του κοινωνικού εμπορίου, η Klarna είναι η γέφυρα της Gen Z και των «εύκολων»/ παρορμητικών αγορών. Με αυτόν τον τρόπο χτίζεται ένα σημαντικό engagement με την πλατφόρμα.
Οικονομική ευελιξία: Η Gen Z αντιμετωπίζει μοναδικές οικονομικές προκλήσεις και αβέβαιες προοπτικές εργασίας. Το μοντέλο αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα (BNPL) της Klarna προσφέρει μια δυνατότητα αυτονομίας, επιτρέποντάς την κατανομή του κόστους των αγορών με την πάροδο του χρόνου. Αυτή η ευελιξία επιτρέπει στην Gen Z να προχωρήσει σε επιθυμητές αγορές χωρίς την άμεση επιβάρυνση προκαταβολών.


Τα οφέλη της Klarna είναι εμφανή. Όταν όμως μιλάμε για ψηφιακές αγορές υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα που χρειάζονται την ιδιαίτερη προσοχή του καταναλωτή όσο αξιόπιστο κι αν είναι ένα ψηφιακό περιβάλλον.
Τόκοι & προμήθειες: Ενώ η Klarna διαφημίζει προγράμματα άτοκων δόσεων για πολλές αγορές, μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις όπου ισχύουν τόκοι ή χρεώσεις, ιδιαίτερα εάν οι πληρωμές δεν πραγματοποιούνται εγκαίρως. Είναι σημαντικό για τους χρήστες να εξετάσουν προσεκτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις της συμφωνίας Klarna για να κατανοήσουν τυχόν ενδεχόμενο κόστος.
Αντίκτυπος στην πιστωτική βαθμολογία: Αν και η ίδια η Klarna δεν αναφέρεται συνήθως στα πιστωτικά γραφεία, οι χαμένες πληρωμές ή οι αθετήσεις στις συναλλαγές Klarna θα μπορούσαν να επηρεάσουν έμμεσα το πιστωτικό σκορ ενός ατόμου, εάν το χρέος αποσταλεί σε εισπράξεις. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της υπεύθυνης οικονομικής διαχείρισης όταν χρησιμοποιείται η Klarna ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία πληρωμών.
Προβλήματα ασφαλείας: Όπως κάθε διαδικτυακή πλατφόρμα πληρωμών, η Klarna μπορεί να είναι επιρρεπής σε παραβιάσεις ασφάλειας ή απάτη. Ενώ εφαρμόζει ισχυρά μέτρα ασφαλείας για την προστασία των δεδομένων των χρηστών, κάθε χρήστης έχει ευθύνη να προστατεύει τα προσωπικά και οικονομικά του δεδομένα.
Σε τελική ανάλυση, η υπεύθυνη χρήση είναι ζωτικής σημασίας κάτι που ισχύει τόσο στη συγκεκριμένη εφαρμογή όσο και σε όποια άλλη εφαρμογή έχει να κάνει με τα προσωπικά οικονομικά δεδομένα των χρηστών της.