Οι content creators έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media τα τελευταία χρόνια φέρνοντας μια τεράστια αλλαγή στο πώς ο αλγόριθμος διαμορφώνει τα feed των διάφορων γνωστών apps.
Μιλώντας για όλα τα αυτά τα trends περί κειμένων, βίντεο και εικόνων τα φιλοσοφήσαμε λοιπόν!
Visual or Text;
Image or Video;
Storytelling ή ιστορίες για αγρίους;
Όλα είναι εν δυνάμει trends και εμείς πίσω από τις μικρές και μεγάλες οθόνες μας προσπαθούμε να ακολουθήσουμε τις τάσεις που αλλάζουν σώμα και μορφή με ραγδαίο tempo. Να είμαστε ένα βήμα μπροστά, να μένουμε πάντα ενημερωμένοι-ανανεωμένοι και φρέσκοι. Είτε είσαι marketeer, content creator, παιδί του digital marketing- είτε απλώς θέλεις να αποκτήσεις followers για το brand σου ή και για σένα τον ίδιο, είσαι συνεχώς σε ένα challenge να μένεις μέσα στα πράγματα, αν όχι ένα βήμα μπροστά από αυτά.
Είναι όμως και ένα σημαντικό που ξεχνάμε μέσα σε όλη αυτή την θάλασσα των trend συζητήσεων.
Πως όλα αυτά τα #contentissues εν τέλει υπακούν σε εκείνον που τα κινεί-
Ο βασιλιάς του content είναι ο Δημιουργός του.
Μικρό κεφάλαιο αλλά και σημαντικό
«The Creator» λοιπόν!
Οι content creators έχουν κατακτήσει τον κόσμο των social media τα τελευταία χρόνια φέρνοντας μια τεράστια αλλαγή στο πώς ο αλγόριθμος διαμορφώνει τα feed των διάφορων γνωστών apps.
Τι εστί επαγγελματίας δημιουργός περιεχομένου;
Είναι εκείνος που παράγει ψυχαγωγικό, εκπαιδευτικό περιεχόμενο για ψηφιακή διανομή. προσφέροντας συνήθως μια ξεχωριστή προοπτική ή φωνή γεγονός που κάνει τους θαυμαστές του να προσκολλώνται στις μοναδικές απόψεις του. Έτσι δημιουργούνται βαθιές συνδέσεις με την πάροδο του χρόνου.
Τα δημοφιλέστερα κανάλια για τα οποία οι content creators δημιουργούν περιεχόμενο είναι:
-Βίντεο (όπως TikTok, βίντεο YouTube ή ζωντανές ροές)
-Εικόνες (όπως γραφικά, memes ή φωτογραφία)
-Περιεχόμενο ήχου (όπως podcast)
-Γραπτά έργα (όπως ιστολόγια και αντίγραφα διαφημίσεων)
Η λίστα είναι μεγάλη και ανεξάντλητη και αυτό γιατί το περιεχόμενο είναι κάτι που εξελίσσεται χωρίς περιορισμό και τέλος σε σχέση πάντα με το τοπίο του διαδικτύου. Κάθε φορά που μια νέα μορφή αποκτά δημοτικότητα, η λίστα μεγαλώνει ξανά δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για εκκολαπτόμενους δημιουργούς περιεχομένου.
Τα πιο πρόσφατα δεδομένα δείχνουν ότι υπάρχουν έως και 303 εκατομμύρια content creators σε όλο τον κόσμο με περισσότερους από τους μισούς να συμμετέχουν στην οικονομία των δημιουργών μετά το 2020. Δεν είναι περίεργο λοιπόν το γεγονός ότι η οικονομία των δημιουργών (creator economy) βρίσκεται σε μια σχεδόν αέναη κατάσταση ανάπτυξης.
Είναι ο Content Creator ο νέος όρος του “Influencer”;
-Όχι
Πράγματι οι δύο αυτοί όροι μοιράζονται τον κοινό χώρο της επιρροής που ασκούν στο κοινό που τους ακολουθει/παρακολουθεί. Από εκεί και έπειτα όμως η διαφορά τους έγκειται στην πρόθεση και τις δεξιότητες τους.
Τι σημαίνει αυτό;
Είναι αλήθεια ότι πολλοί από τους δημιουργούς που γνωρίζεις και αγαπάς έχουν κάποιο βαθμό επιρροής, παρόλα αυτά δεν δημοσιεύουν πάντα με τη ρητή πρόθεση να επηρεάσουν μια απόφαση αγοράς.
Παράδειγμα: ένας creator που εστιάζει στη vegan ζωή μπορεί να δημοσιεύει μόνο πρωτότυπες συνταγές και ιδέες αντικατάστασης. Ένας influencer που ζει έναν vegan τρόπο ζωής, από την άλλη πλευρά, μπορεί να είναι πιο διατεθειμένος να μοιράζεται περιεχόμενο που χορηγείται από επωνυμίες vegan.


Ποιά είναι η ζωή ενός content creator;
Με μια γρήγορη σκέψη εύκολα θα πει κανείς ότι η ζωή ενός τέτοιου δημιουργού είναι απλή και διασκεδαστική. Ωστόσο, το να κάνεις κάτι να φαίνεται αβίαστο απαιτεί συνήθως αρκετή δουλειά. Όπως επίσης και το να διατηρείς με συνέπεια ένα συναρπαστικό πρόγραμμα δημοσιεύσεων είναι κάτι που απαιτεί κόπο. Ένας δημιουργός περιεχομένου μοιάζει σαν να είναι πολλές ειδικότητες σε μια, δηλαδή λειτουργεί ως συγγραφέας, ηθοποιός, μοντέρ, παραγωγός, διαπραγματευτής συμβολαίων, διευθυντής προγραμματισμού και η λίστα συνεχίζεται.
Η ζωή λοιπόν ενός full-time δημιουργού περιεχομένου εγγυάται ένα πράγμα: Οτι καμία μέρα δεν είναι ποτέ η ίδια.
Φυσικά υπάρχουν και part-time content creators.
Content creators και social media professionals μοιάζουν επίσης όμως και πάλι δεν ταυτίζονται.
Και οι δύο ρόλοι απαιτούν ισχυρές δεξιότητες γραφής, δημιουργική κατεύθυνση και έντονο βλέμμα επεξεργασίας, επομένως ο συνδυασμός των δύο είναι μια ισχυρά στρατηγική επιλογή για επωνυμίες που χρειάζονται περισσότερο έλεγχο του περιεχομένου τους.
Εάν είσαι κι εσύ ένας εκκολαπτόμενος δημιουργός περιεχομένου, καλό θα ήταν να κρατήσεις τις εξής αρχές:
Δώσε χρόνο στον εαυτό σου:
Για να κάνεις κάτι να φανεί αβίαστο, απαιτεί χρονική δέσμευση. Ένα “απλό” βίντεο 60 δευτερολέπτων μπορεί να διαρκέσει ώρες για να γυριστεί και έπειτα να επεξεργαστεί. Ένα επεισόδιο podcast μπορεί να διαρκέσει μερικές ημέρες. Μπορεί να χρειαστούν μήνες για να βρεις τη μοναδική φωνή που θα έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σου.
Προσάρμοσε την προσέγγιση σου:
Στη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου, δώσε προσοχή στο τι αποδίδει καλύτερα ανά κανάλι. Αυτό θα σου δώσει μια καλύτερη ιδέα για το τι να συνεχίσεις να κάνεις και πού να στραφείς. Ορισμένα θέματα και προσεγγίσεις ταιριάζουν καλύτερα σε συγκεκριμένα δίκτυα. Οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να βάλουν περισσότερο τις πινελιές της προσωπικότητας τους στις αναρτήσεις τους πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να συμμετέχουν σε μια ευρύτερη ποικιλία τάσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ό,τι μπορούν τα brand. Αυτό είναι και ευκαιρία και πρόκληση.
Βρες τη θέση σου:
Η θέση σου ως δημιουργός μοιάζει κάπως έτσι:
Στη μία πλευρά βρίσκεται το περιεχόμενο που θέλεις να δημιουργήσεις ενώ από την άλλη είναι αυτό που θέλει να καταναλώσει το κοινό σου. Ως δημιουργός περιεχομένου, η θέση σου βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο.
Χρειάζεσαι χρόνο και πειραματισμό. Ένας τρόπος είναι να προσεγγίσεις το ίδιο trend με μερικούς διαφορετικούς τρόπους. Σε τι ανταποκρίνεται το κοινό σου; Βασικό ερώτημα προς απάντηση για το επόμενο βήμα.
Μετά από αυτή την σύντομη (ελπίζω) αναφορά στον επαγγελματία content creator αναρωτιόμαστε:
O Creator έκανε το Τrend ή το Τrend τον Creator?
Ιδού η απορία!


Δεν έχει σημασία να νικήσει κάποιος από του δύο, σαφώς trend χωρίς creator δεν υπάρχει και creator χωρίς trend δεν φτάνει και πολύ μακριά στον αγώνα δρόμου των social media.
Όλα είναι μια ιστορία που ξεκινάει από τους δαιδαλώδεις δρόμους της ανθρώπινης φαντασίας. Όλα γεννιούνται στο ανεξερεύνητο, μεγαλειώδες αυτό όργανο που βρίσκεται μέσα στο σώμα σου.
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος χρειάζεται ερεθίσματα, να μην υπνωτίζεται, να μην το αφήνεις να κοιμάται! Να παρατηρεί, να μαθαίνει, να παίρνει μια ιδέα η οποία μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για μια ακόμη μεγαλύτερη και πρωτοποριακή ιδέα. Χιλιάδες τέτοιες ιδέες γεννιούνται κάθε λεπτό, άλλες πέφτουν στο κενό λαβωμένες από την αδιαφορία του κοινού αλλά μπορεί αυτή η μια να «κατακτήσει» τον κόσμο! Ποιος ξέρει;
Η φαντασία κατοικεί μέσα σε όλους μας και κάθε κεφάλι έχει και το δικό του point of view! Μπορεί λοιπόν να επικρατούν τάσεις, όμως μην προσπαθήσεις να αντιγράψεις χωρίς τη δική σου πινελιά γιατί κινδυνεύεις να χαθείς μέσα στα κακώς social media κείμενα!
Διατήρησε ξύπνια και ζωντανή την φαντασία σου, τις ιδέες σου, τον νου σου και δημιούργησε, γιατί εσύ είσαι ο Creator!
Λοιπόν φαντασία, έχουμε!
Τι είναι καλύτερο από έναν Δημιουργό που γεννάει τις ιδέες του; Η σωστή στρατηγική!
Μην γίνεσαι δύσπιστος με τους ανθρώπους που μπορούν να δώσουν το τελικό απογειωτικό χτύπημα στην ιδέα σου.
Κάποιες φορές νομίζουμε πως μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας, όμως ας μη γελιόμαστε! Μπορεί να ‘μαστε multi-tasking γενιά, αλλά όπως λέει και ο λαός «έκαστος στο είδος του».
Έχε ανοιχτά μάτια και αφτιά, δοκίμασε και εμπιστεύσου, μια σωστή digital marketing στρατηγική!
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος άλλωστε για την εκπλήρωση και την επιτυχία!
Μήπως το επόμενο trend θα είναι το δικό σου;
Σήμερα οι λέξεις που διάβασες ήταν μόλις 1159.