360 marketing_b2square
360 marketing_b2square.gr

360 marketing

360 σημαίνει κάτι κυκλικό, κάτι ολόκληρο, κάτι συνολικό και ολιστικό.

Βασικός και θεμέλιος στόχος της διαφήμισης είναι η διάδοση της πληροφορίας.

Παλαιότερα οι άνθρωποι μάθαιναν τα νέα από στόμα σε στόμα. Αργότερα, μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως η εφημερίδα, η  τηλεόραση, το ραδιόφωνο άλλαξαν καταλυτικά τον τρόπο μετάδοσης της πληροφορίας. Σήμερα αυτά τα μέσα θεωρούνται παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Ο άνθρωπος συμμετέχει με τις αισθήσεις του σε ένα σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων. Το μέσο μπορεί να είναι είναι οπτικό (τηλεόραση/βλέπω/, εφημερίδα/διαβάζω/), ακουστικό (ραδιόφωνο/ακούω/), και στο σήμερα φτάνει να είναι και απτικό (κινητό-οθόνη που συνδυάζει όραση, ακοή & αφή/βλέπω, ακούω, αγγίζω).

Είναι πολλές οι φορές που όλοι οι marketeers του ντουνιά καλούμαστε να εξηγήσουμε το οικοσύστημα του digital κόσμου.
Πολλές φορές θα έχετε ακούσει ή διαβάσει από το στόμα ή τη «γραφή» των marketers περί στρατηγικής 360 marketing!

360 σημαίνει κάτι κυκλικό, κάτι ολόκληρο, κάτι συνολικό και ολιστικό.

Το ολιστικό μοντέλο συναντάται σε πολλούς κλάδους όπως η ψυχολογία, η ιατρική ας πούμε. Σε κάθε σύστημα που εμπλέκεται ο άνθρωπος υπάρχει όλο και μεγαλύτερη τάση προς οποιοδήποτε μοντέλο τον αντιμετωπίζει ως ολότητα, ως ένα σύνολο χαρακτηριστικών εσωτερικών και εξωτερικών αφού οποιοδήποτε μοντέλο τον εξετάζει μεμονωμένα «εκπίπτει» στην μαύρη τρύπα που προκύπτει από τον αποκλεισμό ορισμένων σημαντικών πτυχών του εαυτού του δίνοντας φως και προσοχή μόνο σε συγκεκριμένες.

Το digital marketing είναι ένα κανάλι διάδοσης της πληροφορίας, ένα επικοινωνιακό κανάλι που ανήκει στα σύγχρονα μμε. Βασικός συνδετικός κρίκος είναι η επικοινωνία, ο συσχετισμός, η κοινωνικότητα. Για να φτάσει στο σημείο να πουληθεί κάτι, απαραίτητη προϋπόθεση είναι πρωτίστως να γίνει ευρέως γνωστό και για να γίνει ευρέως γνωστό χρειάζεται στρατηγική και βήμα- βήμα χτίσιμο ενός κάποιου brand. Κάτι που παλαιότερα θα έλεγαν, πρέπει να σε μάθει ο κόσμος, να μπορεί να σε ξεχωρίζει από το πλήθος-υπόθεση καθόλου απλή, υπόθεση που αν φροντίσεις να βρεθείς στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή φαίνεται απλή!

Τι είναι όμως η στρατηγική 360 marketing;

Η στρατηγική 360 Marketing αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο το οποίο χρησιμοποιεί πολλαπλές πλατφόρμες και κανάλια με στόχο την προσέγγιση του κατάλληλου κοινού-στόχου για κάθε περίπτωση. Αυτός ο τύπος στρατηγικής συνδυάζει τόσο τα παραδοσιακά κανάλια marketing όσο και τα digital κανάλια. Στόχος είναι να αυξηθούν κατά το μέγιστο δυνατό τα σημεία επαφής του καταναλωτή με την διαφήμιση.

Έτσι αξιοποιείται κάθε ψηφιακό & κοινωνικό μέσο όπως η τηλεόραση, το κινητό, το ραδιόφωνο, τα social media, αλλά και φυσικό όπως η εφημερίδα, το περιοδικό, η αφίσα κ.α σε μια ολοκληρωμένη, συνεπή marketing-brand strategy. Το brand παρουσιάζεται σε όσα περισσότερα (αν όχι όλα) τα σημεία επαφής που μπορεί να έχει με τον καταναλωτή.

Εδώ ακριβώς είναι απαραίτητη η συμβολή (και συμβουλή) των ειδικών του marketing. Σίγουρα δεν εξυπηρετεί το να διαφημίσεις όλα τα brand σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας.  Αφενός γιατί δεν ταιριάζουν τα πάντα παντού. Οι επικοινωνιακοί στόχοι διαφέρουν από brand σε brand. Αφετέρου υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χάσεις πολύ χρόνο και χρήμα στην προσπάθεια σου να καλύψεις -άσκοπα πολλές φορές- κανάλια που δεν σου «ταιριάζουν», κανάλια που δεν θα σου φέρουν αποτέλεσμα.

Ένας ειδικός του marketing μπορεί με τις γνώσεις του πάνω ακριβώς σε αυτό το θέμα να σε καθοδηγήσει προς τα κανάλια που θα αποφέρουν τα μεγαλύτερα κέρδη για το brand σου. Όταν λέμε κέρδη εκτός από τα χρήματα εννοούμε φυσικά την αναγνωσιμότητα, την αλληλεπίδραση, την αφοσίωση και όλα αυτά που σε θεμελιώνουν-καθιερώνουν στον online digital κόσμο! Και φυσικά αυτό προκύπτει από τη μελέτη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων και δεδομένων που αντλεί ένας marketer από τα εργαλεία του marketing.

Ένα έξυπνο 360 marketing φέρνει μεγαλύτερες πωλήσεις ενώ παράλληλα χτίζει μια άριστη, σταθερή και πλήρη εικόνα για ένα brand.

Όταν το παραδοσιακό και το μοντέρνο marketing αλληλοσυμπληρώνονται στo στρατηγικό πλάνο ενός 360 marketing, ο καταναλωτής ουσιαστικά βομβαρδίζεται από ερεθίσματα μέσω πολλών καναλιών. Στόχος είναι να φτάνουν τα διαφημιστικά μηνύματα 24 ώρες το 24ωρο σε αυτόν. Μια μεγάλη πινακίδα στο δρόμο, ένα banner στη στάση του λεωφορείου , ένα τηλεοπτικό σποτ ή χορηγούμενο post καθώς σκρολάρει ένας χρήστης στα social media συναποτελούν το οικοσύστημα μέσα στο οποίο ο κοινός στόχος είναι να οδηγηθεί ο αποδέκτης του μηνύματος προς αυτό το μήνυμα. 

Η διαδικασία αυτή προφανώς κρύβει μια βαθύτερη στρατηγική δομή. Η σε βάθος κατανόηση των αναγκών βάσει του προφίλ του καταναλωτή
(ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα κτλ ) διαμορφώνουν την βήμα βήμα δημιουργία μιας εξατομικευμένης καμπάνιας, η οποία δεν είναι προϊοντική αλλά δημιουργεί μια εμπειρία , συναισθηματικά φορτισμένη , στον αποδέκτη του μηνύματος.

Το μεγάλο εύρος εργαλείων που περιλαμβάνονται στο digital marketing, δίνει την ευχέρεια σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να αντλήσουν δεδομένα , για το προφίλ των πελατών τους και να κατανοήσουν με τον τρόπο αυτό όλο και περισσότερα για αυτό το κοινό και τις προτιμήσεις τους . Τα πληροφοριακά δεδομένα προέρχονται real time από τις διαφημιστικές πλατφόρμες της Google (google analytics) αλλά και των υπόλοιπων Social Μedia (πχ meta ads) με απόλυτη ακρίβεια . Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν το καταλληλότερο αγοραστικό κοινό και κάθε επιχείρηση επικεντρώνεται προς αυτό. Μπορούν να εντοπίσουν εάν το δικό τους κοινό ανταποκρίνεται σε διαφημιστικά-τηλεοπτικά σποτ ή ραδιοφωνικά προγράμματα, σε ιστοσελίδες που ταιριάζουν με το προφίλ και τις προτιμήσεις τους αλλά και την χρονική στιγμή της επιλογής τους , φτάνοντας σταδιακά σε μια απόλυτη στόχευση κοινού.

Όλα είναι social media;

Ναι μεν…αλλά τα παραδοσιακά media ( TV , Radio , Τύπος ) παίζουν ακόμα δυνατά μέσα στο παιχνίδι και μάλιστα με ισχυρή επικοινωνιακή επιρροή στα χέρια των επιχειρήσεων , που όμως απαιτεί το ανάλογο χρόνο , κόστος και τεχνογνωσία . Τα παραδοσιακά κανάλια στηρίζονται αποκλειστικά στην ικανότητα τους να διαπραγματεύονται στην χρηματιστηριακή αγορά του τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού χρόνου , που είναι μεν αποτελεσματική στο κομμάτι της αναγνωρισιμότητας/ του awareness , αλλά δεν κεφαλαιοποιεί αυτό το κομμάτι σε πελάτες . Εκεί ακριβώς το digital marketing μπαίνει στο παιχνίδι προσφέροντας τις απαραίτητες λύσεις στο τραπέζι.

Ποια είναι τα βήματα;

Δημιουργία website ή e-shop  που θα συγκεντρώνει με ευσύνοπτο και σαφή τρόπο τα χαρακτηριστικά του brand. Στη συνέχεια, στήσιμο ενός ολιστικού 360 media πλάνου, όπου το διαφημιστικό budget μοιράζεται επιμέρους τόσο στα παραδοσιακά κανάλια marketing όσο και στα digital.

Από εκεί και έπειτα ξεκινά το καταναλωτικό ταξίδι, κατά το οποίο ο καταναλωτής βλέποντας τη διαφήμιση στην τηλεόραση ή στο αγαπημένο του ειδησεογραφικό portal, πατάει το κλικ και ανακατευθύνεται στο εταιρικό website . Ακόμα κι αν δεν πάρει την τελική απόφαση για αγορά του προϊόντος ή υπηρεσίας, οι διαφημίσεις remarketing  θα τον ακολουθήσουν στο μετέπειτα ταξίδι του μέσα στα social media περιβάλλοντα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένας ανατροφοδοτούμενος κύκλος , όπου η αρχική διαφήμιση στην τηλεόραση καθίσταται μια επένδυση μηδενικού ρίσκου και μηδενική διότι αυτή αναπαράγεται στα digital κανάλια.

Να λοιπόν γιατί να επιλέξει κανείς τα παραδοσιακά media στο σύγχρονο digital κόσμο! Δύο διαφημιστικοί κόσμοι τα θετικά χαρακτηριστικά των οποίων συνδυάζονται  σε ένα 360 marketing κάνουν την εμπειρία του καταναλωτικού ταξιδιού σαφώς καλύτερη!

Enjoy the ride!

Μόλις διάβασε 1112 λέξεις.