#hashtag ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών_b2square.gr
#hashtag: O πανταχού παρών και τα πάντα πληρών; 

#hashtag: O πανταχού παρών και τα πάντα πληρών; 

Πολλοί περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να βρουν την κοινότητά τους ή να αναπτύξουν αυτήν που ήδη διευθύνουν. Τα hashtags παρέχουν μια δοκιμασμένη και αληθινή μέθοδο σε σχεδόν κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων.

Άλλη μια μέρα ξημερώνει στον πλανήτη του digital κόσμου και στο σημερινό blog post θα μιλήσουμε για το περιβόητο #hashtag. Μια μικρή λεξούλα που λίγο-πολύ όλους μας έχει απασχολήσει στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να την χρησιμοποιούμε στα διάφορα digital περιβάλλοντα!

Ας ξεκινήσουμε!

Ορισμός: H λέξη «hashtag» προέρχεται από την ένωση των λέξεων hash και tag, δηλαδή του συμβόλου # και μιας ετικέτας (λέξης ή αριθμού). Για παράδειγμα #blogpost. Η πρώτη χρήση hashtag στα Social Media πραγματοποιήθηκε στο Twitter το 2007 και έκτοτε χρησιμοποιείται έως και σήμερα για την κατηγοριοποίηση συζητήσεων και δημοσιεύσεων.

Το πρώτο hashtag έκανε το ντεμπούτο του στο Twitter το 2007 από τον Chris Messina, ένα σχεδιαστή προϊόντων, ο οποίος είπε: 
«Σχεδίασα το hashtag για να εμποδίσω οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο να γίνει ο κυρίαρχος θυρωρός. Το hashtag είναι μία από τις λίγες υπερδομές που εκτείνεται σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Μόνο τα hashtags επιτρέπουν στους ανθρώπους με παρόμοια ενδιαφέροντα να βρουν ο ένας τον άλλον – είτε βρίσκονται στο Twitter, στο Instagram, στο Pinterest, στο TikTok, στο Reddit ή αλλού. Παρέχει μια ματιά στο πώς θα μπορούσε να είναι ένας διαλειτουργικός, αποκεντρωμένος κοινωνικός ιστός».

είπε επίσης:

«Πολλοί περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να βρουν την κοινότητά τους ή να αναπτύξουν αυτήν που ήδη διευθύνουν. Τα hashtags παρέχουν μια δοκιμασμένη και αληθινή μέθοδο σε σχεδόν κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων.»

Ο Chris πολύ πιθανόν να μην είχε συνειδητοποιήσει πόσο πανταχού παρόντα θα γίνονταν τα hashtags του.

Παρά ταύτα, να ένα ερώτημα που βάζει σε μεγάλες σκέψεις, αν όχι απογοητεύει, τους επαγγελματίες του marketing σήμερα αλλά και τους πελάτες τους: “to hashtag or not to hashtag?”

Στα πόσα hashtag καίγεσαι και στα πόσα κάνεις καριέρα;

Υπάρχει μια πολύ σύντομη απάντηση: Ναι, φυσικά χρειάζεται να χρησιμοποιούμε τα hashtags κι αυτό γιατί είναι ένα ουσιαστικό δωρεάν πλεονέκτημα στην εργαλειοθήκη του digital marketing. Επηρεάζουν τη συνολική απόδοση του περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενώ τα διάφορα brands τα χρησιμοποιούν έχοντας κατά νου συγκεκριμένους στόχους και σκόπιμες στρατηγικές, είτε κάνουν το προϊόν τους να γίνει viral είτε αξιοποιούν τα αναλυτικά στοιχεία των hashtags.

hashtag ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών_b2square.gr
Blog Post_hashtag_B2Square.gr

Ποιος είναι ο σκοπός ενός hashtag;

Τα hashtags βοηθούν τον χρήστη να βρει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει.

Ο σημερινός αλγόριθμος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αρκετά περίπλοκος. Πηγαίνοντας στις αρχές του 2000 θα δούμε ότι οι χρήστες είχαν περιορισμένο έλεγχο στο περιεχόμενο που έβλεπαν με αποτέλεσμα να απογοητεύονται από πάρα πολλές μη ενδιαφέρουσες ή άσχετες αναρτήσεις. Τα #hashtags επινοήθηκαν λοιπόν με σκοπό να μπει μια τάξη στην ζωή του χρήστη στα social media.

Πρακτικά, όταν βάζεις ένα hashtag στη δημοσίευση σου δημιουργείται ένας ενεργός σύνδεσμος με δυνατότητα κλικ και αναζήτησης. Για παράδειγμα, κάνοντας κλικ στο #SummerVibes στο TikTok, θα δεις όλα τα βίντεο που δημοσιεύονται στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας αυτό το hashtag. Επίσης θα ανακαλύψεις τα κορυφαία βίντεο όπως και τη συνολική δημοτικότητα του συγκεκριμένου hashtag.

Η χρήση του hashtag

H οργάνωση ροών λοιπόν ήταν ο αρχικός σκοπός των hashtag, η χρήση τους όμως έχει εξελιχθεί. Σήμερα ένα μήνυμα μπορεί να ενισχυθεί μέσω αυτού του εργαλείου το οποίο έχει γίνει τόσο ισχυρό που μπορεί να τροφοδοτήσει ολόκληρες εκστρατείες hashtag πυροδοτώντας πολλές φορές τα κοινωνικά κινήματα (πχ #MeToo, #BlackLivesMatter).

Ωστόσο πολλά viral hashtags είναι απλά διασκεδαστικά.

Για τα brands, τα hashtag μπορούν να βοηθήσουν τους social marketeers να προσεγγίσουν εξειδικευμένα είδη κοινού και να δημιουργήσουν κοινότητα. Βοηθούν επίσης τους social marketeers να δημιουργήσουν viral καμπάνιες, να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και να επιτύχουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους.

Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείς hashtags;

Η ανάπτυξη της παρουσίας σου στο διαδίκτυο επηρεάζεται από αυτά τα ισχυρά εργαλεία. Σε ένα γενικό επίπεδο, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείς, τα hashtags μπορούν να σε ωφελήσουν με τους εξής τρόπους:

Αυξάνουν το την αφοσίωση και άρα το δεσμό, το λεγόμενο: engagement
Χρησιμοποιώντας hashtags μπορείς να συμμετέχεις σε μεγαλύτερες συζητήσεις ή σύγχρονα θέματα, τα οποία μπορούν να αυξήσουν την εμβέλεια και την απήχηση των αναρτήσεών σου, να πυροδοτήσουν συνομιλίες και να προσελκύσουν ακόμη περισσότερη προσοχή.

Μπορείς επίσης να παρακολουθείς τα σχετικά με την επωνυμία σου hashtags ώστε να αλληλεπιδράς με χρήστες που τα χρησιμοποιούν κάνοντας like, σχολιάζοντας τις σχετικές αναρτήσεις, κοινοποιώντας και τελικά πετυχαίνοντας το επιθυμητό engagement. 

Προσοχή 1:
Τα υπερβολικά πολλά, ανεπιθύμητα, άσχετα ή γενικά hashtags μπορεί να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Επίλεξε τα hashtags σου έξυπνα και με φειδώ ώστε να προσεγγίσεις το αντίστοιχο κοινό. Και φυσικά βεβαιώσου ότι το περιεχόμενό σoυ αξίζει τόσο ώστε να ασχοληθεί κανείς μαζί του.  

-Κάνει το brand σου πιο εύκολο ανακαλύψιμο. 
Τα hashtags είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου. Σου επιτρέπουν να κατηγοριοποιήσεις το περιεχόμενό σου, ώστε όποιος ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο θέμα να το βρει εύκολα. Προσθέτεις ετικέτες στο περιεχόμενό σου με σχετικές λέξεις-κλειδιά.

-Επιπρόσθετο Context στα Post
Τα hashtags συνδέουν τις αναρτήσεις σου με συγκεκριμένα θέματα, διευκολύνοντας το κοινό να σε βρει, να κατανοήσει, να συσχετιστεί και να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό σου. Τα hashtags είναι επίσης χρήσιμα εάν μοιράζεσαι δημιουργικό οπτικό περιεχόμενο και θέλεις να προσθέσεις το σωστό πλαίσιο χωρίς να γράφεις μεγάλες παραγράφους κειμένου.

Προσοχή 2:
Επειδή ένα hashtag είναι δημοφιλές αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι θα σε ωφελήσει εγγυημένα. Πριν χρησιμοποιήσεις ένα νέο hashtag, γίνε συγκεκριμένος ως προς τον στόχο σου. Καλύτερα λιγότερα hashtags αλλά ειδικά στοχευμένα, παρά πολλά και άσχετα ή γενικευμένα. Παρά τα οφέλη των hashtag, ορισμένοι έμποροι δεν είναι σίγουροι πώς να τα χρησιμοποιήσουν στρατηγικά.

Για παράδειγμα, εάν ο στόχος σου είναι να προσεγγίσεις ένα συγκεκριμένο κοινό, η προσθήκη δημοφιλών hashtag (παράδειγμα: #ForYouPage) στις αναρτήσεις σου μπορεί να προκαλέσει υπερβολικό ιστό και να μην σε συνδέσει με τα κατάλληλα άτομα.

Προσοχή 3:
Χρησιμοποίησε σχετικά hashtags με το περιεχόμενο σου.
Με τα hashtag, ο γενικός εμπειρικός κανόνας είναι ότι το λιγότερο μπορεί να είναι περισσότερο. Είναι καλό να μην γεμίζεις τις αναρτήσεις σου με πάρα πολλά hashtags. Αυτό γιατί θα μπορούσε να αποτρέψει τους ανθρώπους από το να διαβάσουν το βασικό σου μήνυμά, αλλά μπορεί επίσης να οδηγήσει την κοινωνική πλατφόρμα να κατηγοριοποιήσει τα posts σου ως ανεπιθύμητα.

Για να προσδιορίσεις ακριβώς πόσα hashtags πρέπει να χρησιμοποιήσεις, ακολουθήσε τις βέλτιστες πρακτικές κάθε κοινωνικής πλατφόρμας.

Ναι αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται μια έρευνα συγκεκριμένα για τα hashtags που θα κάνουν πραγματικά καλό και θα λειτουργήσουν υπέρ του brand σου.
Στο σημείο αυτό θα πω ότι προφανώς μπορείς να κάνεις μια μελέτη γύρω από τα σχετικά hashtags που κυκλοφορούν στα social όμως keep in mind that ένας ειδικός του marketing μπορεί να σε καθοδηγήσει πολύ πιο σύντομα και σωστά στις κατάλληλες για σένα λέξεις-κλειδιά ως hashtags. 

Ποια είναι η «σούπερ δύναμη» του hashtag;

Κατηγοριοποίηση:
Ένα hashtag «παρακολουθεί» το περιεχόμενο που κινείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κι έπειτα ομαδοποιεί και κατηγοριοποιεί αναρτήσεις ή μηνύματα που σχετίζονται με ένα συγκεκριμένο θέμα. Έτσι εσύ κι εγώ που ανοίγουμε την αρχική της όποιας πλατφόρμας χρησιμοποιούμε ανακαλύπτουμε και παρακολουθούμε εύκολα συνομιλίες, τάσεις ή συμβάντα. Μπορείς να προσθέσεις ένα  hashtag σε αναρτήσεις κοινωνικής δικτύωσης, βιογραφικά και σχόλια στις περισσότερες μεγάλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, LinkedIn, YouTube και Pinterest.

Δυνατότητα ανακάλυψης: Τα hashtags διευκολύνουν τους χρήστες να βρίσκουν και να εξερευνούν περιεχόμενο που σχετίζεται με συγκεκριμένα θέματα ή ενδιαφέροντα. Συμπεριλαμβάνοντας συγκεκριμένα σχετικά hashtags στις αναρτήσεις σου, αυξάνεις τις πιθανότητες κάποιος χρήστης (που ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο θέμα) να συναντήσει  και άρα να ανακαλύψει το περιεχόμενο σου και σενα. Τα hashtags συμβάλλουν στην αύξηση της προβολής και της εμβέλειας του περιεχομένου, επιτρέποντας στους χρήστες να συνδέονται και να αλληλεπιδρούν με άλλους που μοιράζονται παρόμοια ενδιαφέροντα.

Δημιούργησε το hashtag του brand σου
Τα επώνυμα hashtags αυξάνουν την ορατότητα, τα κλικς, τις αναφορές και τη συνολική προσέγγιση χρηστών. Βεβαιώσου ότι χρησιμοποιείς το επώνυμο hashtag σου με συνέπεια σε όλα τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Και φυσικά ενθάρρυνε τους ακόλουθούς σου να το χρησιμοποιούν όταν μοιράζονται περιεχόμενο που σχετίζεται με την επωνυμία σου.
Είναι πολύ σημαντικό να διαλέξεις ένα hashtag που θα ξεχωρίζει την επωνυμία σου από τους ανταγωνιστές συμβάλλοντας παράλληλα στην επίτευξη των μοναδικών σου στόχων.

Παρακολούθησε την πορεία των hashtags σου σε κάθε περίπτωση. Δες με αυτόν τον τρόπο πώς επηρεάζουν την παρουσία σου στα κοινωνικά δίκτυα.  Αυτό φαίνεται από την Δημοτικότητα, την Απήχηση, τις Αλληλεπιδράσεις και τους Χρήστες που μπορεί τα hashtags να φέρουν ή να μην φέρνουν.

Αγαπούν όλα τα social media channels με τον ίδιο τρόπο το hashtags;
Όχι!

#hashtag ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών_b2square.gr
Blog Post_hashtag_B2Square.gr

Πάμε σε έναν mini hashtag οδηγό στα social media channels:

Instagram
Ιδανικός αριθμός hashtag: 3-5/ post

Oι χρήστες IG θα πρέπει να σκέφτονται τα hashtags ως ένα εργαλείο που παρέχει το υποστηρικτικό πλαίσιο για την ανάρτηση περιεχομένου ώστε αυτό να απευθύνεται σε άτομα που ενδιαφέρονται για ένα συγκεκριμένο θέμα.

Tips in general:

-Χρησιμοποίησε hashtags σε post, σχόλια και story.
-Χρησιμοποίησε μόνο σχετικά με την κοινότητα και επωνυμία σου hashtags
-Εάν έχεις επιχειρηματικό λογαριασμό, μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση στο Instagram Insights. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να δεις την απήχηση που έχει το προφίλ σου από τα hashtags.
-Η ομαδοποίηση των hashtags σου στο τέλος της λεζάντας (ή σε ένα σχόλιο) είναι το πιο σύνηθες και ασφαλές. Τα  hashtags  που τοποθετείς στη μέση των λεζάντων ή των σχολίων σου ενδέχεται να κάνουν το περιεχόμενό σου λιγότερο προσβάσιμο σε άτομα που χρησιμοποιούν προγράμματα ανάγνωσης κειμένου σε ομιλία.
-Ακολούθησε τα hashtags που σε ενδιαφέρουν. Το Instagram προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης των αποτελεσμάτων αναζήτησης οποιουδήποτε hashtag. Όταν λοιπόν κάνεις follow ένα hashtag, οι αναρτήσεις που το συμπεριλαμβάνουν εμφανίζονται στη ροή σου, μαζί με όλες τις άλλες αναρτήσεις από λογαριασμούς που ακολουθείς. Αυτή είναι μια καλή τακτική επειδή σε βοηθά να παρακολουθείς την επικαιρότητά τους. 

Facebook
Ιδανικός αριθμός hashtag:
2-3/post


Οι αναρτήσεις στο Facebook με λιγότερα hashtags τείνουν να έχουν καλύτερη απόδοση.

Η χρήση των hashtags στο Facebook έχει ως στόχο την ενημέρωση για κοινωνικά θέματα της επικαιρότητας, για δημόσιες εκδηλώσεις, events, καθημερινές καταστάσεις και άλλα θέματα ενδιαφερόντων που μπορεί να τους απασχολούν.

Tips in general:

-Χρησιμοποιήστε μόνο 2-3 hashtags
-Χρησιμοποίησε hashtags σε post, σχόλια και story.
-Χρησιμοποίησε έγκαιρα και κοινής αποδοχής hashtags, καθώς πολλοί χρήστες απευθύνονται στο Facebook για ειδήσεις και εκδηλώσεις.
-Πολλά διαφορετικά hashtags για ένα θέμα μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στους users.

Tik Tok
Ιδανικός αριθμός hashtag:
3-5/ post


Κάποιοι αναφέρουν το TikTok ως το απόλυτο case επιτυχίας του hashtag.
True Story: Δεν υπάρχει αμφιβολία για τον αντίκτυπο που έχουν τα hashtags στην αύξηση της απήχησης που μπορεί να έχεις στην εφαρμογή.

Το TikTok είναι μια πλατφόρμα εστιασμένη στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο με 535 δισεκατομμύρια προβολές. Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία είναι ο χορός, με 181 δισεκατομμύρια προβολές hashtag. Φάρσες, γυμναστική και αθλήματα, ανακαινίσεις σπιτιών/DIY και ομορφιά/περιποίηση δέρματος είναι άλλες δημοφιλείς κατηγορίες με βάση τον αριθμό των προβολών hashtag.

Tips in general:

-Χρησιμοποιήστε hashtags σε Video & Story
-Μείνε ενημερωμένος και χρησιμοποίησε προσεκτικά τα αναδυόμενα, μοντέρνα hashtag.
-Η αναζήτηση περιεχομένου μέσω hashtag είναι πηγή έμπνευσης αλλά και πηγή πληροφορίας για το τι επικρατεί ως trend όπως και το τι περιεχόμενο προτιμά το κοινό που στοχεύεις.
-Εάν τα χρησιμοποιείς #ForYou, #FYP και #ForYouPage, συνέχισε αλλά με προσοχή και όχι συνέχεια. Η συνταγή για την επιτυχία δεν είναι πάντα η ίδια για όλους ειδικά όταν τη χρησιμοποιείς άκριτα.

Twitter
Ιδανικός αριθμός hashtag:
1-2/ post


Τα hashtags ενσωματώνονται στο DNA του Twitter. Οι χρήστες του Twitter στρέφονται στην πλατφόρμα για να ενημερωθούν για το τι συμβαίνει και τα hashtag διευκολύνουν την εύρεση του πιο πρόσφατου περιεχομένου. Το Twitter το κάνει ακόμα πιο εύκολο εμφανίζοντας μοντέρνα hashtags και λέξεις-κλειδιά στην αρχική σελίδα.

Tips in general:

-Χρησιμοποίησε hashtags στα Tweet, Retweet και απαντήσεις σου.
-Χρησιμοποίησε hashtags με επίκεντρο την κοινότητα (παράδειγμα: εκδηλώσεις, συνέδρια, αργίες)
-Λάβε μέρος στις τρέχουσες συνομιλίες χρησιμοποιώντας δημοφιλή hashtags.

LinkedIn
Ιδανικός αριθμός hashtag:
2-3/post


Οι χρήστες του LinkedIn ακολουθούν και αλληλεπιδρούν με hashtags που σχετίζονται με τη δουλειά ή τον κλάδο τους. 
Το LinkedIn είναι επίσης ένα εξαιρετικό μέρος για να αναπτύξεις τα επώνυμα hashtags σου και να ενθαρρύνεις τα μέλη της ομάδας σου να τα χρησιμοποιούν.

Tips in general:

-Χρησιμοποιήστε hashtags στις αναρτήσεις σου και στη σελίδα της εταιρείας σου.
-Συνδύασε γνωστά και εξειδικευμένα, επώνυμα hashtags.

Σημείωση: Τα hashtags σε σχόλια ή άρθρα δεν εμφανίζονται στη ροή των χρηστών.

Youtube
Ιδανικός αριθμός hashtag:
3-5 hashtags/post-video


Το YouTube σου επιτρέπει να τοποθετήσεις έως και 15 hashtags στην περιγραφή σου. Εάν όμως χρησιμοποιήσεις περισσότερα από 15, το YouTube θα τα αγνοήσει όλα. Είναι καλό λοιπόν να μην κάνεις πλήρη χρήση του δικαιώματος που σου δίνει η πλατφόρμα.

Tips in general:

-Χρησιμοποίησε 1-2 hashtags στον τίτλο του video σου (θυμήσου: μόνο τα τρία πρώτα hashtags στην περιγραφή θα εμφανίζονται πάνω από τον τίτλο του).
-Τα hashtags στο YouTube βοηθούν τους χρήστες να βρουν τα video σου.
-Ενισχύουν την αναζήτησή και οργανώνουν το youtube channel σου και αυτό ενθαρρύνει τους χρήστες να παραμείνουν εγγεγραμμένοι.

Pinterest
Το Pinterest βοηθά στη δημιουργία μιας εξατομικευμένης εμπειρίας ταξινομώντας όλα τα Pin σε κατηγορίες. Οι άνθρωποι αναζητούν “pin-spiration” για τα πάντα, επομένως η προσθήκη εξειδικευμένων hashtags στις δημοσιεύσεις σου διευκολύνει την προσέγγιση του κατάλληλου κοινού.

Δεν υπάρχουν επίσημα δεδομένα του Pinterest που να υποστηρίζουν τον αριθμό στη χρήση των hashtags. Είναι λίγο περισσότερο στη κρίση του χρήστη. Είναι πάντα καλό να θυμάσαι ότι το λιγότερο είναι περισσότερο.

Tips in general:

-Χρησιμοποίησε έγκυρα hashtags, καθώς οι χρήστες επισκέπτονται το Pinterest πολύ στοχευμένα για να πάρουν εποχιακές ιδέες.
-Βεβαιώσου ότι τα hashtags σου είναι σχετικά με το Pin σου.
-Μην ξεπεράσεις τα 20 hashtags στην περιγραφή.

Hashtag basics:

Ξεκινούν πάντα με #, αλλά δεν λειτουργούν αν χρησιμοποιείς κενά, σημεία στίξης ή σύμβολα.

#ΜηνΔημιουργείςΠολύΜεγάλαΧασταγκς: στη πραγματικότητα χρειάζεσαι σύντομα και εύκολα στην ορθογραφία ώστε να αποτυπώνονται γρήγορα και εύκολα σε κάποιον που θα τα συναντήσει στην αρχική σελίδα του.

-Βεβαιώσου ότι ο λογαριασμός σου είναι δημόσιος. Διαφορετικά, το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων και των hashtags θα είναι ορατό μόνο σε όσους σε ακολουθούν. 

Μην τείνεις να γίνεις spammy με τη χρήση άπειρων hashtags. Λίγα, καλά και συναφή!

Extra Tip: Προτού χρησιμοποιήσεις ένα hashtag, κάνε ένα research για τα αποτελέσματα του. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να συζητήσουν τα hashtags. Υπάρχει ο κίνδυνος να συνδέσεις κατά λάθος την επιχείρησή σου με ένα αρνητικό, αμφιλεγόμενο ή ενοχλητικό θέμα. Υπάρχει τρόπος να το αποφύγεις εκ των προτέρων.

Εν κατακλείδι:

Είναι τα hashtags σημαντικά;

Ναι, η χρήση #hashtag μπορεί να είναι σημαντική στα social media για διάφορους λόγους:

Απήχηση και έκθεση: Η χρήση hashtag μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της απήχησης και της έκθεσης των posts σου. Χρησιμοποιώντας δημοφιλή/ “in” hashtags, το περιεχόμενό σου έχει τη δυνατότητα να προβληθεί σε ένα ευρύτερο κοινό πέρα από όσους ήδη βρίσκονται στη λίστα των ακολούθων σου. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερη αφοσίωση, tags, likes, σχόλια και κάπως έτσι πιθανότατα θα αρχίσεις να βλέπεις νέους ακόλουθους.

Δέσμευση κοινότητας: Χρησιμοποιώντας το σχετικό hashtag, μπορείς να συμμετάσχεις σε μια κοινότητα ατόμων με τους οποίους μοιράζεστε κοινές ιδέες οπότε και να συμμετάσχεις σε ουσιαστικές συνομιλίες, να μοιραστείς εμπειρίες και να συνδεθείς με άλλους που μοιράζονται παρόμοια ενδιαφέροντα.

Επωνυμία και καμπάνιες: Τα hashtags μπορούν να χρησιμοποιηθούν από επιχειρήσεις και επωνυμίες ως μέρος των στρατηγικών marketing τους. Μπορούν να δημιουργήσουν επώνυμα hashtags που αντιπροσωπεύουν την ταυτότητα της επωνυμίας τους ή συγκεκριμένες καμπάνιες. Αυτό βοηθά στην οικοδόμηση της αναγνώρισης της επωνυμίας, στην προώθηση του περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες και στην αύξηση της αφοσίωσης γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Παρακολούθηση και Analytics: Αναλύοντας την αφοσίωση και την απήχηση των αναρτήσεων με διαφορετικά hashtags, μπορείς να αποκτήσεις γνώσεις σχετικά με το τι «μετράει» τι έχει δηλαδή απήχηση στο κοινό σου. Αυτό θα οδηγήσει στην βελτίωση της όποιας στρατηγικής σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι τα hashtags υπερεκτιμημένα;

Μέτρον άριστον-και όλα θέλουν τον κατάλληλο τρόπο για να λειτουργήσουν υπέρ και όχι εις βάρος σου. 

Στη χρήση των hashtags σίγουρα πρέπει να λάβεις υπ’ όψιν τα εξής: 

Αποτελεσματικότητα: Ειδικά όταν χρησιμοποιούνται στρατηγικά με σχετικά και δημοφιλή hashtags μπορούν να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό, να δημιουργήσουν δέσμευση και να συνδεθούν με άτομα ή κοινότητες με ομοϊδεάτες.

Πλαίσιο και πλατφόρμα: Η σημασία και η αποτελεσματικότητα των hashtags ποικίλλει σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Η κατανόηση της κουλτούρας της πλατφόρμας και των βέλτιστων πρακτικών για τα hashtags μπορεί να οδηγήσει στην πιοαποτελεσματική χρήση τους.

Ποιοτικό περιεχόμενο: Από μόνο του το hashtag δε χτίζει καριέρα. Γι’ αυτό μην αναλώσεις πολύ χρόνο και φαιά ουσία στην ανακάλυψη των «τέλειων» hashtags. Αντ’ αυτού βάλε την περισσότερη ενέργεια σου στη δημιουργία υψηλής ποιότητας και ελκυστικού περιεχομένου. Το ίδιο το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι πολύτιμο και ενδιαφέρον για το κοινό στο οποίο στοχεύεις και η χρήση hashtag θα πρέπει να συμπληρώνει το συνολικό μήνυμα αντί να το επισκιάζει.

Ανεπιθύμητα μηνύματα και υπερβολική χρήση: Αν τα hashtags τείνουν να είναι περισσότερα από το βασικό σου κείμενο σίγουρα αυτό δε θα πάει πολύ καλά.
Η υπερβολική ή κακή χρήση των hashtags μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητά τους μέχρι και να θεωρηθεί spammy οδηγώντας κάποιους ακολούθους στο κουμπί «unfollow».

Κάνοντας συγκεκριμένη την παρουσία σου στα social media

Θυμήσου ότι όταν θέλεις να πεις κάτι, να στείλεις ένα μήνυμα, πρέπει αυτό το μήνυμα να είναι σαφές καθαρό και ευθύ. Η φλυαρία χωρίς σαφές μήνυμα διώχνει μακριά το κοινό σου.

Post it: 
-Συγκεκριμένος στόχος για να «φτάσεις» σε συγκεκριμένο κοινό.
-Στρατηγική χρήση.
-Πειραματίσου, ανάλυσε και προσαρμόσου αναλόγως.

Φτάσαμε αισίως στις 2818 λέξεις!